Goed huisje gezocht voor popje van 1jr (Amsterdam)

Gestart door pip2013, oktober 01, 2014, 17:21:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pip2013

Hoi!
Vanwege allergie van vriend moet ik helaas een nieuw huisje zoeken voor mijn popje Pip. Pip is een grijs met geel parkietje (zie foto) die een beetje angstig is naar mensen. Ze durft sinds kort pas op mijn vinger te stappen terwijl het mannetje waar ze de kooi mee deelde dit in no time deed. Vorige maand is helaas het mannetje overleden en ze is nu heel alleen dus ik zoek iemand die of een vriendje voor haar heeft of zelf veel sociale tijd in haar kan steken.
Ik wil duidelijk benadrukken dat ik geen geld vraag voor haar! Ik vind het belangrijker dat ze een goed huisje krijgt en daar hoef ik niet iets aan te verdienen.

Bibi2015

Hallo,

Heb je al een nieuw huis gevonden voor Pip? Zij is anders van harte welkom bij ons! Wij zijn nog steeds op zoek naar een wat ouder popje voor ons mannetje Herbie, die in december zijn lief verloren heeft. Pip kan bij ons bijna de hele dag vrij rond vliegen met de andere 3 grasparkieten in onze zeer ruime binnenvoliere (5X2,5X3 mtr).

Bibi2015

Sara

Is dit een parkietje met kruipersziekte? (op de foto lijkt dit wel het geval)
Hier kan je lezen wat kruipersziekte is: http://parkietenfreak.nl/z-kruipersziekte.php
Lijkt me in ieder geval belangrijk om te weten voor degene die het parkietje een nieuwe thuis wil bieden, want dit wil onder andere zeggen dat dit parkietje waarschijnlijk nooit zal kunnen vliegen (aanpassingen aan de huisvesting zijn dus aanbevolen) en dat er met deze parkietjes of met de parkietjes die hiermee in contact gekomen zijn/komen niet gekweekt mag worden. Parkietjes die met een parkietje met kruipersziekte in contact komen worden immers dragers van het virus.
Het is dan ook meer aan te raden dat dit parkietje een thuis krijgt bij iemand die nog geen parkietjes heeft of die ook een parkietje heeft met kruipersziekte. Met de zoekfunctie kan je nog meer lezen en topics vinden van leden die een parkietje met kruipersziekte hebben.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes