Vieze veertjes rond kontje

Gestart door Evogelman, september 11, 2014, 20:02:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Evogelman



Misschien nog een veelvoorkomend probleem?:

Wat te doen als mijn parkiet moeite heeft met het schoon houden van de veertjes onder de staart?

(Is bij ons namelijk het probleem..  De ontlasting blijft in de veertjes hangen en ze kan er zelf niet goed genoeg bij. Is insmeren met olie een oplossing? Of zou dit gevaarlijk kunnen zijn?)

Samm

#1
Vieze kont duid op ziekte, misschien een idee om je parkiet te laten checken.

Evogelman

#2
Citaat van: Samm op september 12, 2014, 16:55:08
Vieze kont duid op ziekte, misschien een idee om je parkiet te laten checken.

Naast wormen, wat zou dit nog meer kunnen zijn?
Wil best met haar naar de dierenarts. Heb al meerdere keren een ontwormingskuur gegeven.
Maar ik merk geen verschil ze heeft er nog steeds last van. Ben benieuwd wat we kunnen verwachten als we haar laten checken.

Samm

#3
Je kan beter pas zelf iets geven als je weet wat het is, medicijnen kunnen elkaar namelijk tegen gaan werken, dus pas iets geven als je weet wat die heeft.
En tja het kan vanalles zijn ik ben geen arts dus ik zou alleen kunnen gokken.

Evogelman

#4
Citaat van: Samm op september 23, 2014, 12:02:25
Je kan beter pas zelf iets geven als je weet wat het is, medicijnen kunnen elkaar namelijk tegen gaan werken, dus pas iets geven als je weet wat die heeft.
En tja het kan vanalles zijn ik ben geen arts dus ik zou alleen kunnen gokken.

In ieder geval bedankt! Maandag ochtend hebben we een afspraak bij een dierenarts die op de website stond aanbevolen. Laat nog wel weten wat eruit komt.

Samm

#5
Top! En ben benieuwd inderdaad, succes!

Evogelman

Citaat van: Samm op september 24, 2014, 13:12:59
Top! En ben benieuwd inderdaad, succes!

Nou het wordt even wennen voor mevrouw. Wat blijkt.. ze is te dik. Wat mij niet verbaasd want het is er eentje voor het gemak. Liever opgehaald worden dan zelf vliegen enzv. Doordat ze te dik is is het waarschijnlijk dat ze te veel vet en miss. suikers binnen krijgt. Deze verstoren de darmflora dus vandaar. Ze moet nu op een dieet en 6 gram afvallen.

Samm

Hahaha nou gelukkig valt het mee en kan je er wat aan doen!