Nieuw Vriendje Erbij

Gestart door Simba01, december 03, 2005, 18:12:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Simba01

Hallo allemaal. Ik heb vandaag een nieuw vriendje voor simba > (pop) erbij gehaald. Een leuk mannetje. Heb hem nu wel in een kooi ernaast gezet eerst. Simba is al wel tam en die vliegt de hele dag altijd los. Zo net waren we aan het eten en dan eet simba ook altijd mee aan tafel. Maar bubba (de nieuwe) Word dan helemaal gek en wil er dan ook uit. Ben net met mijn hand wel in de kooi eventjes geweest en hij gaat gewoon op me vinger zitten dit is al wel heel snel komt dat nou dat simba al tam is. Want hij wil echt dolgraag met haar vliegen. dat merk ik aan hem. Is dat nu al verstandig op toch nog een paar dagen wachten.

groetjes Esther

Sara

Je kan misschien wachten tot hij volledig tam is,maar ik denk dat er wel geen problemen zullen zijn als hij al eerder uit zijn kooi komt.Hij zal tenslotte toch niet meer zo veel schrik hebben en misschien wel bij Simba blijven.

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Chantalleke

Hoi Esther,

Ik zou toch echt nog even een paar dagen wachten. Hoe zielig dit ook lijkt voor Bubba. :(  Bubba moet eerst maar eens aan zijn kooitje en aan jullie wennen.

Een kennis van mij had dit probleem ook met haar parkietje. De parkiet vond samen eten zo gezellig dat hij helemaal wild werd als hij niet op tafel mocht. Zij heeft dit opgelost door de kooi gewoon bij de tafel te zetten, zodat haar parkietje toch gewoon het idee had dat hij erbij hoorde. Misschien ook een ideetje voor de eerste dagen nu? ;)

Heel veel plezier met Simba en Bubba.

Groetjes
Chantal

Simba01

Hallo,

Ik heb bubba gisteren op me vinger gehad dat wil hij nu al. Denk omdat hij simba dat ook ziet doen.Heb gistertoch de kooi open gedaan. Heb hem eerst op me vinger gezet en toen uit zijn huisje laten gaan en daarna weer terug erin en daarna heb ik de kooi los gelaten dat ie zelf kon kiezen als ie er uit wou. En hij ging er uit na 10 min. Het ging heel goed hij gaat samen met simba vliegen en samen al knuffelen en samen eten. En toen ik ging slapen ging hij gewoon weer op me vinger zitten en kon ik hem zijn huisje in doen. Ik stond er zelf verbaast van. En  nu speelt hij weer samen met simba buiten de kooi. Ik heb ze nog niet samen in 1 kooi daar wacht ik nog wel even mee.
Nog bedankt voor de reactie,s

groetjes Esther, Simba en bubba

Chantalleke

#4
Hoi Esther,

Wat leuk dat het zo goed gaat! Bubba zal inderdaad veel dingen van Simba na gaan apen. Daarom is het wel belangrijk dat je ze echt nog even apart in een kooitje houdt! Zo kan Simba vast wennen aan die na-aper en Bubba gewoon aan alles dat nieuw is. Ik weet dat het zo aandoenlijk is ze samen te zien en je toch denkt.... Zou je nu Bubba al bij Simba laten, dan zal hij weinig moeite doen om zelf te ontdekken en gewoon alles na-apen van Simba.

Wij hebben de eerste keren ook Billy toch weer uit Sjefke zijn kooi gehaald, want daar ging ze ook in, en dan in haar eigen kooitje gezet. Dat was best zielig natuurlijk, maar zo heeft ze wel zelf de meeste dingen ontdekt. Ze doet Sjefke al in zo veel dingen na als ze samen buiten de kooi zijn. Toen ze uit logeren waren bij mijn ouders moesten zij daar wel om lachen. Als Sjefke bij mijn papa ging zitten (dat is echt zijn grote vriend..haha :D ) keek Billy eerst even de kat uit de boom, maar daarna duwde ze Sjefke gewoon weg om maar bij mijn vader te kunnen zitten... Ons tutje... :P Dat is iets waar je ook op moeten letten. Want Sjef laat zich dus gewoon wegjagen en ging in het begin dan maar weer zielig stilletjes in zijn kooitje zitten. Dan zetten wij Billy even ergens neer, haalde Sjef weer uit zijn kooi en gingen dan met ons rug naar Billy zitten. Zo voelde Sjef dat hij óók nog steeds belangrijk is voor ons en onze volledige aandacht mag krijgen. Billy is doordat ze het popje is echt de baas in de kooi, daarbuiten probeer ze dat ook te zijn, maar daar zijn wij het dus niet mee eens  :D Misschien gaat het bij jouw wel andersom zijn, omdat Simba juist het popje is  :P  Maar wat ik dus wil zeggen, probeer je vogeltjes ook allebei apart wat aandacht te geven.

Veel plezier met zijn allen.
Groetjes
Chantal