Broedhokje

Gestart door Loki, september 20, 2014, 19:44:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Loki

Hi!

Vandaag sprak ik mijn vriendin, die wil parkieten gaan fokken, en ik had nog broedhokjes staan die ik voor de zebravinken gebruikte. Zouden die ook gebruikt kunnen worden voor parkieten? (Foto )
Ook vroeg ik me af of het niet te laat is om dit jaar nog te broeden? Ik had ooit eens gehoord dat augustus het laatste was dat kon?

Liefss,

foxie13

#1
Hallo Loki,

Ik weet niet hoe groot die van jouw is, maar de afmetingen van een goed nestkastje zijn 15x15x25 cm met een invlieggat van 4 tot 6 cm diameter. Ik denk dat jouw broedhok niet geschikt is daardoor. Wat ook belangrijk is, is een uitholling op de bodem, waarin het popje haar eitjes kan leggen zodat de eitjes niet weg kunnen rollen.

Je kan even lezen via de onderstaande link:
http://www.parkietenfreak.nl/a-broeden.php

Sara

Dit broedhokje is inderdaad niet geschikt voor grasparkieten, een geschikt broedblok voor grasparkieten is zoals door foxie13 omschreven.  :)
De broedperiode is inderdaad gedaan. Als de parkietjes van je vriendin buiten zitten kan ze ze dus niet meer laten broeden. Als ze binnen zitten kan dit wel, maar ze moet zorgen dat er genoeg lichturen zijn en de luchtvochtigheid goed is. Ze kan best wat opzoek- en leeswerk verrichten voor ze eraan begint in ieder geval.  :)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes