Drie jonge grasparkieten te koop!

Gestart door parkietengek12, september 18, 2014, 17:29:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietengek12

Had dit jaar weer jongen en deze mogen weg.
Het zijn alledrie mannetjes ;)

De vader is een lichtgroene Engelse grasparkiet. Voor een volière vogel erg tam, totaal niet bang. Komt altijd wel kijken als je trostgierst hebt.


Moeder is een kobaltblauw/mauve gewone grasparkiet. Niet tam.


Eerste jong is geboren op 29-06-2014.
Ik denk dat deze wel tam kan worden, met trostgierst komt hij ook langs soms en blijft dan rustig zitten en eten. Verder ook erg nieuwsgierig.




Tweede jong is geboren op 2-07-2014.
Ik denk dat deze het tamst kan worden van de drie. Hij is ook erg nieuwsgierig en voert rare capriolen uit. Verder lijkt hij kwa kleur een beetje op de vader.



Derde jong is geboren op 4-07-2014.
Deze kan ook wel tam worden, alleen is ie wat drukker waardoor je met hem iets meer geduld moet hebben denk ik. Verder is hij ook erg nieuwsgierig maar wat meer afwachtend. Ik denk dat deze alleen zitten niet erg gaat waarderen, en dat ie dus beter af is in een voliere of met een maatje ;)
Hij heeft trouwens nu een wat kortere staart, de vader heeft dat ook. Denk dat dit dus blijft. Heeft geen invloed op z'n vliegkunsten.



Voor interesse stuur maar een PM!
Ik woon in Lelystad.
Als je met een veelte kleine kooi komt aanzetten stuur ik je weer terug of naar de dierspeciaalzaak om een grotere te halen  :P

parkietengek12

Derde jong is verkocht! Zit bij z'n zusje die een week geleden is verkocht  ;D

Loeky

Wat fijn zeg! Ze zijn ook erg mooi! Zal ik er dan maar een slotje op doen?
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

parkietengek12

Oei, ik bedoelde dat het derde jong verkocht is haha  :P
De eerste twee zijn nog op zoek naar een baasje!  :D

parkietengek12

De andere lichtgroene is ook verkocht!
Ik heb nu alleen de donkergroene (jong 2) nog voor de liefhebber. Hij zit momenteel in de volière ;)
Een wat rustigere vogel.

Verder heb ik nog drie jongen over welke te reserveren zijn. Ze zijn nu 2 weken.
Lijkt erop dat het een blauwe en twee lichtgroene worden. Eén lichtgroene had spreidpootjes maar lijkt hier volledig van genezen te zijn, dat weet ik van het weekend 100% zeker.
Als alles goed gaat mogen deze jongen in de week van 8 december weg, maar dat kan ook een week later worden. Ligt eraan of ze goed zelfstandig zijn tegen die tijd ;)
Ze hebben dezelfde ouders als hierboven vermed (ja dat was niet de bedoeling) :o

parkietengek12

De jongen zijn momenteel 5 weken oud en zouden als het goed is rond week 50 weg mogen. Als ze nog niet zelfstandig genoeg zijn kan het een week later worden. Verder is het jong uit het eerste nest ook nog te koop, man van 2 juli  ;)
http://link.marktplaats.nl/m869904375

parkietengek12