Geslacht van ons grasparkietje?

Gestart door AngelaNijbroek, september 14, 2014, 10:23:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

AngelaNijbroek

Hallo allemaal!

Sinds juni hebben wij een parkietje, Pip :)
Echt heel leuk!

Gekocht toen hij/zij 6-7 weken oud was. Zie eerste foto: de snavel was toen bruin. Maar de jeugdrui en de verandering moest nog komen. Het geslacht was toen nog afwachten.

Na een tijdje kwam Pip in de jeugdrui, veel veren verloren, de streepjes op de kop verdwenen langzaam. De snavel werd steeds meer blauw! (Zie tweede foto). De snavel werd nog meer blauw dan op de foto te zien is, een groter gedeelte. Wij zijn er dus steeds van uit gegaan dat het een jongen was!

Maar nu.. Pip is ongeveer 3 maanden en het blauwe is nu eigenlijk niet meer te zien. Het is nu lichtbruin. Is het dan toch een pop? Zou de snavel nu bruin worden? (zie derde foto)

Verwarrend..

Misschien belangrijk om te weten: de neusdop is nooit helemaal blauw geweest, maar ongeveer de helft was mooi helder blauw.

Alvast bedankt!!

AngelaNijbroek

O, Pip is nu natuurlijk al 4 - 4,5 maand. Want hij was al een paar weken oud toen we hem kochten.

JudithO

Toch een popje. Popjes hebben vaak een blauwe neusdop als ze nog jong zijn.


AngelaNijbroek

Echt?! Hahah, wow dat wordt dan even omschakelen.

Ik had gelezen dat de snavelkleur na de jeugdrui verandert en dat je dan het geslacht kan zien. Toen hij blauw werd, dacht ik dus dat het duidelijk was;)

Ik wist dat een popje vaak een lichtblauwe snavel heeft, maar dat kan dus ook later pas komen?

Nou, bedankt voor de antwoorden! Nu maar afwachten of hij mooi bruin wordt

Samm

Eerste half jaar kan de dop van een pop blauwig zijn ja :)