1 van de 2 overleden, wat nu?

Gestart door RaisinB, september 13, 2014, 19:07:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RaisinB

Hallo,
Ongeveer 2,5 jaar geleden hebben we 2 grasparkietjes gekocht. Ze zaten binnen, maar een paar maanden geleden kreeg mijn moeder heel veel last van haar astma, de huisarts heeft onderzocht of ze misschien allergisch zou zijn voor de parkietjes, daar kwam uit dat ze niet per se allergisch is voor parkieten, maar wel al het stof dat ze veroorzaakte. Omdat ik ze niet weg wou doen hebben we een kleine volière voor ze gekocht, daar zitten ze nu een maand in en het leek goed met ze te gaan, ze waren levendig, aten goed en ze leken het naar hun zin te hebben. Tot vandaag, ik werd wakker omdat ze veel herrie maakte (wat heel normaal voor ze is) en toen ik een uurtje later bij ze ging lag het vrouwtje dood op de grond. We waren er heel erg van geschrokken, we hadden de dierenarts voor de zekerheid gebelt om te vragen of kiwi (het overgebleven mannetje) misschien ook nog gevaar liep, maar die zei dat we alleen in de gaten moesten houden of zijn ontlasting nog wel in orde was en of hij niet bol ging zitten. Ze zei ook zat hij buiten kon blijven, maar dat vond ik toch wel een beetje eng, dus hebben we besloten dat hij nu nog binnen blijft en dan in het voorjaar weer naar buiten gaat. We willen weer heel graag dat hij weer een vriendinnetje krijgt, het liefst eentje van zijn leeftijd maar als dat niet kan vind ik dat niet erg.  Hebben jullie nog tips voor waar ik nu op moet letten? En wanneer kan ik hem het beste een vriendinnetje geven? Als iemand een parkietje heeft die een nieuw baasje zoekt hoor ik het graag (ik woon in Delft).

dapje

Wij hebben dit ook pas gehad. Wij hebben het popje laten onderzoeken bij de dierenarts en toen we hoorde dat ze niks besmettelijke had hebben we bij een hobbykweker twee dagen later een nieuw popje gehaald. Ze hebben even moeten wennen, maar het mannetje is erg blij dat hij weer gezelschap heeft. Sterkte en ik hoop dat je snel weer een popje vind.