Ongelukje gehad..

Gestart door klaasjan12, september 21, 2014, 16:26:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

klaasjan12

Hallo allemaal,

Vorige week zondag is mijn grasparkiet tegen een anti-muggen kleefding gevlogen (die dingen die je ophangt en vol zit met soort kleverige stroop).
Zelf was ik er niet bij maar mijn broer wel. Hij vertelde hoe Mebo tegen zo'n ding aanvloog en helemaal in paniek raakte.
Vervolgens is hij er met moeite afgehaald en bleven er een paar veren aan het ding zitten.

Ik werd naar beneden geroepen en ik maakte hem schoon met warm water (dat hij echt niet leuk vond).
Mebo was helemaal in paniek en heb hem die avond een paar keer weer met warm water voorzichtig gewast. Na het wassen had ik hem droog geblazen met de föhn. Mebo kan al een week niet meer vliegen omdat hij waarschijnlijk een paar veren mist. Wanneer hij het probeert, valt ie geleidelijk weer op de grond en dat komt best hard aan. Daarom hou ik hem ook de hele tijd bij me.

Een beetje van die stroop zit nog steeds op zijn kopje en is al opgedroogd maar hoe gaat dit verder?
Kan Mebo weer vliegen na een tijd? Ik merk dat hij al een week niet hemzelf is. Hij is snel kwaad als ik hem nader en wassen onder de zachte kraan wil hij ook absoluut niet meer.

Hoe pak ik dit aan?

Mvg,
Klaas-Jan

Samm

Met rust laten en laat hem in de kooi tot de pennen terug zijn, gewassen worden is geen pretje en met warm water al helemaal niet dus dat hij zich zelf niet is,is begrijpelijk geef hem even de tijd.