(verhuis)stress?

Gestart door Viooltje, september 04, 2014, 10:47:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Viooltje

Onze Ringo, het mannetje, slaapt de laatste tijd heel veel. Hij eet en drinkt goed, is verder vrolijk en druk en gaat nog steeds graag uit de kooi om rondjes te vliegen, de nieuwe kasten te verkennen of bij ons op de schouder of hand te zitten.
Mijn vriend en ik hebben besloten onze relatie op vriendschappelijke wijze te beƫindigen. We wonen nog samen, maar binnenkort gaat mijn vriend verhuizen.
Omdat de meeste meubels van hem waren, heb ik andere meubels gekocht. Deze meubels staan nu dus in onze huiskamer en de meubels van mijn vriend zijn opgeslagen.
De vogeltjes zijn hierdoor verhuisd van de rechter- naar de linkerkant van de kamer. Zou het hierdoor kunnen komen?
Het lijkt alsof Robin nergens last van heeft, terwijl Ringo ook gelijk is begonnen met ruien.
Mijn vriend zal ongeveer begin-medio oktober verhuizen en hij neemt de vogeltjes mee (ik kan door medische oorzaken de kooi maar met moeite verschonen). Zal Ringo hier weer sterk op reageren?

Iris7

Parkieten zijn erg gevoelig voor veranderingen. Verplaatsen naar een andere plek in de kamer kan al stress opleveren, verhuizen al helemaal. Ze wennen uiteindelijk wel, maar het duurt even.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).