parkietje blijft zo rustig

Gestart door Esther75, september 04, 2014, 08:55:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Esther75

Sinds afgelopen zaterdag hebben we een parkietje van 8 weken. Zaterdag was hij nog erg van slag van de reis en zo en zondag ook nog wel een beetje maar hij blijft zo rustig. Hij zit eigenlijk alleen maar op de bodem van de kooi. Eet alleen als ik een bakje voer op de bodem zet en eet niet uit zijn voerbakjes. Verder heb ik hem ook nog helemaal niet zien drinken. Af en toe krijgt hij ineens een opleving, begint te kwetteren en fladdert wat door de kooi, hupt van tak naar tak om vervolgens weer op de bodem te gaan zitten. Wat kan ik het beste doen? Zijn voer van de bodem halen en wachten tot hij zijn voerbakjes gevonden heeft?  Zou zo leuk zijn als hij een beetje op verkenning gaat in zijn kooi. Lijkt nu net of er een lege kooi staat  ;)  Hij wordt al wel een beetje handtam, eet voorzichtig trosgierst uit mijn hand maar durft nog niet op mijn vinger te gaan zitten.Hopelijk kan iemand een leek op het gebied van parkieten (ik heb altijd katten gehad nl) mij helpen?? Bedankt alvast.

jasmon

Parkietjes hebben tijd nodig om te wennen dus hij wordt vanzelf wel levendiger. Hij nog geen week bij je dus dat is nog maar kort.  Parkieten zijn groepsdiertjes en hebben graag een maatje. Dan zul je zien hoeveel plezier ze met elkaar hebben, is voor jou ook veel leuker. Dus ik hoop dat je parkietje er een maatje bij krijgt. En neem vooral de tijd om hier te lezen, dan krijg je al veel informatie over gedrag, verzoringg e.d..

Simone