gezonde "snoepstok" maken

Gestart door elyon88, september 02, 2014, 18:36:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

elyon88

Mijn 2 parkietjes zijn echte slopers, en ik denk dat ze iets als een snoepstok erg leuk zouden vinden, omdat ze dan alle zaadjes los moeten trekken (slopen), en daarna de stok ook lekker helemaal uit elkaar kunnen halen.

Ik geef ze geen snoepstokken, omdat ik gelezen had dat daar veel suiker in zit, en dat dat niet goed is.
Nu vroeg ik me af of ik zelf een gezonde variant van die stokken kan maken, en dan vooral of iemand weet wat ik kan gebruiken om de zaadjes aan elkaar en aan de stok te laten plakken, en wat ook gezond is voor de parkietjes.


azalaia

Ik denk dat als jij 1 of 2  keer in de maand een  snoepstok geeft, om te snoepen en dan lekker die stok te slopen, jij je niet schuldig hoeft te voelen dat dit ongezond zou zijn. Een stok die je zelf wil gaan maken maken moet ook  honing hebben als plaksel voor de zaden vast te lijmen, want dat moet tenslotte goed blijven zitten en honing is ook zoet. Ik zou zeggen: bespaar je de moeite hoe goed je het ook bedoelt... :D, maar dat is mijn mening... ;D

karin v h

Hier krijgen ze ook geen snoepstokken. Zijn inderdaad slecht, vroeger gaf ik het wel (15 jaar geleden) maar dat suiker kan gaan gisten in de maag. Daardoor kropontsteking. Waarom doe je niet iets met wilgentakken, kunnen ze ook heerlijk aan slopen. Bij mij hebben ze ook allerlei houten speeltjes die ze slopen of wasknijpers. Op dit moment zijn maiskolven weer te krijgen, zijn gezond en ook sloopwaardig! ;)

Ayurveda

Ik heb op t moment de volière vol wilgentakken gehangen! Dat is pas veel sloop plezier!  :D

ParkietLover_XOXO

als je een spaghettie sliertje laat af koelen gaat hij plakken doop hem in wat zaad en je hebt iets lekker !!

Parkieten-Freak

Snoepstokken heb ik ook nooit gegeven. Er is veel meer leuks, lekkers én gezonders voor je parkiet te verzinnen. Het is nog een stuk goedkoper ook!


Ayurveda

wat een grappig idee van dat spaghetti sliertje. Hier is gekookte pasta sowieso favoriet!