jonge parkiet stil of ziek?

Gestart door Boef, augustus 29, 2014, 12:10:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samm

Heertje heeft engels bloed dat zag ik meteen al.
Boefje ziet er slecht uit en als ik jou was zou ik naar een arts gaan en gelijk heertje meenemen, het is niet handig een 2e parkiet te kopen als de ander mogelijk ziek is, en wat ik zo kan zien is boefje er slecht aan toe.

Boef

Boef ligt in het 'ziekenhuis'. De arts zei dat ik er verstandig aan heb gedaan. Hij is inderdaad ziek, waarschijnlijk verkoudheid, iets met zijn darmpjes. Hij was zwaarademig en toch sterk vermagerd. Je kon goed zijn borstbeen voelen. Ze gaan hem nu rechtstreeks in de krop voeden met extra vitaminen en calcium toevoeging en voor zijn benauwdheid ook de kooi automatisch benevelen. Hij zit nu bij Dr Feld in Amersfoort in een soort couveuse. Ik ben blij dat ik het gedaan heb, hij is in goede handen. Heertje is nu drukker en vliegt meer!

Boef

Vanochtend gebeld door de arts. Het gaat goed met Boef. Ze hebben hem verschillende malen via de krop gevoerd met een supermengsel (veel vitaminen, mineralen, calcium) etc. Hij heeft ook zelf weer gegeten en goed gepoept. Wel is hij nog zwaarademig en ze gaan hem dan ook nu toch antibiotica geven. Waarschijnlijk mag hij vrijdag naar huis. Hij heeft dus een ontlasting/eet probleem gehad icm een luchtwegeninfectie. Daar lijkt het op. Welke nou het gevolgd van de ander is geweest of hoe en wat, is onduidelijk. Ik ben in ieder geval blij dat hij de eerste nacht heeft overleefd en aan de betere hand is! Ik hoop hem snel te kunnen herenigen met Heertje. Die mist hem volgens mij ook wel en ik zou ze samen graag actief zien spelen, aangezien ze dat nog niet hebben kunnen doen door de in zichzelf trekken van Boef toen hij ziek was. Ik heb in het Verzorging forum nog een topic geopend over de kooi.

jasmon

Wat een schrik, goed dat je bent gegaan. Hopelijk knapt ze snel weer op.

simone