vraag over parkietenboom

Gestart door kimberly_pietje, augustus 28, 2014, 15:38:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kimberly_pietje

hallo allemaal,
zoals je ziet ben k net nieuw hier en zou graag iets willen weten voor mijn parkietje. Hij is nu een paar weken al bij mij en is ak fink tam. Nu wil ik graag een parkietenboom maken voor Pietje maar nu is mijn vraag of ik daar ook vurenhout voor kan gebruiken omdat mijn vriend daar heel veel van over heeft. Ik zoe echt allemaal super leuke dingen voorbij komen als inspiratie maar zou niet weten hoe ik er aan moet gaan beginnen :P dus hoop dat julliw mij een beetje opweg kunnen helpen.
Groetjes kimberly

[/i]

Iris7

Ik heb meerdere sites gezien die zeggen dat vurenhout wel kan. Qua vorm kun je alle kanten op, maar bedenk wel of je een speeltuin voor op een kast wil of echt een boomvorm voor op de grond. Het moet in ieder geval hoog zijn.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

kimberly_pietje

Hoi Iris ,
Bedankt voor het reageren op mijn bericht.
inderdaad kwa vorm kan je zeker alle kanten op maar ik denk dat ik het toch anders ga doen.  Want wil hem namelijk gewoon op de grond zetten heb geen grote kast in mijn huis. Ik ga gewoon een geschikte boom opzoeken ( bomen zat hier in zeeland) haha. Weet je toevallig of de knotwilg nou wel of niet geschikt was voor de grasparkiet. En moet je die nog zorgvuldig schoonmaken?
Ik hoor het graag.

Groetjes kimberly

Iris7

Ik heb zelf wel (knot)wilg gebruikt, maar ik las dat een treurwilg (een knotwilg kan ook een treurwilg zijn) niet goed is voor een parkiet. Ik zou een grote tak met zijtakken nemen en die schoon en wel in een kerstboomstandaard zetten. Knoop her en der wat sisaltouw om de takken, hang wat speeltjes op en klaar.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

kimberly_pietje

Hoi Iris.
Hartstikke bedankt voor de reactie.
Morgen mag k bij een oom van me vriend een stuk van zijn boom knippen een mooie tak met kleine takjes eraan en dan ga ik die mooi schoonmaken en kan me grasparkietje er van gaan genieten met zijn speeltjes erin.
Het is een kronkelwilg heb namelijk gelezen dat die ook gewoon kunnen.

Groetjes kimberly