nieuw parkietje eet geen pellet!!

Gestart door mellovesbirds, augustus 28, 2014, 12:55:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mellovesbirds

ik heb sinds 18 augustus een parkietje. 1ste sinds 10 jaar ertussen dwergpapegaai gehad.
ik heb voor dit parkietje pellet voer gekocht happy bird crunch. mijn dwergpapegaaitje at ook pelletvoer. echter chippie, een tot nu toe rustig vogetje wordt erg boos als de zaadjes in het voerbakje op zijn en de pellets overblijven. hij gaat dan in de voerbak zitten en gooit alles op de grond. ik heb al de pellets klein gemaakt met een vijzel en ik heb ook al een paar uur geprobeerd geen zaadjes te geven . daarna valt ie als een gek aan op de zaadjes. wat nu? :-\
groetjes melanie

azalaia

Stoppen met pellets en doorgaan met goed parkieten zaad. Tip: als je nog een parkietjes erbij neemt, wat zeer is aan te raden...dan heb je kans dat die andere parkiet wèl  van de pellets eet en zien eten doet meestal eten...Een parkiet is een groepsdier en heeft absoluut een soortgenoot nodig om parkiet te kunnen zijn. Een mens kan nooit en te nimmer een soortgenoot vervangen.

azalaia

ik bedoelde één parkietje erbij nemen zodat je er 2 hebt.. Er stond per abuis: een parkietjes, lekker duidelijk dus.... ;D

mellovesbirds

bedankt ik ga meteen xtra vital kopen!! ;D

karin v h

Parkietjes met je langzaam overzetten op pellets. Het maakt niet uit hoeveel je er hebt! Maar een parkietje wat jij net nieuw hebt mag je nooit van de ene dag op de andere dag pellets gaan geven tenzij het op het andere adres ook pellets heeft gehad!

Lees je vooral in op overzetten op pellets maar nu zo gauw mogelijk zaad kopen voordat jouw parkietje verhongerd is!
Laat je parkietje eerst wennen aan de nieuwe omgeving, dat is al heel wat!
Mocht je hulp willen hebben bij het overzetten mag je mij altijd een pb sturen.

Eén Parkietje is makkelijker over te zetten op pellets dan meerdere parkietjes bij elkaar want parkietjes kunnen ongelofelijk eigenwijs zijn! Ik heb er 6 tegelijk moeten overzetten en dat was een ongelofelijke kriem! ;)

Samm

Heb er 4 overgezet.. Heb ze eigenlijk geen keuze gegeven en bijgevoerd met zaadjes op verschillende tijdstippen zodat ze er niet op gingen wachten, aanhouder wint maar met voer moet je oppassen want ken ook verhalen dat parkietje verhongerd zijn.