welke kleurslag uit dit koppel?

Gestart door kaspermax, augustus 27, 2014, 11:57:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kaspermax

Hallo!
:D
Ik heb laatst een nieuw mannetje gekocht. Afgelopen seizoen heb ik met mijn koppeltje gebroed, maar tijdens het broeden is het mannetje door een ongeluk naar buiten gevlogen. Mijn vrouwtje kasper heeft de jonkies met succes helemaal alleen opgevoed. Toen ik de jonkies verkocht had aan lieve baasjes was ze erg eenzaam. Logisch als je eerst met nog 5 andere vogels hebt samengewoond. Ik heb dus besloten een nieuw mannetje voor haar te halen. Het nieuwe mannetje heet Sam. Hij heeft een heel bijzonder uiterlijk. Omdat ik vaker wil gaan broeden met mijn vogeltjes, vroeg ik me af wat voor vogeltjes uit deze combi zouden komen.

Ik heb de foto's bijgesloten. Kasper is de hemelsblauwe spangle en Sam is de donkerblauwe met geelmasker type 2.
Ik weet van Sam dat zijn moeder een Ino was.
alvast bedankt!

Huiberwt

Dag kaspermax,

Meestal heb je niet zoveel te zeggen over de mutaties die je krijgt. Ik zelf heb een donkerblauwe pop en een hemelsblauwe man, en daar kreeg ik een donkerblauwe, lichtblauwe, en ik had opeens een hemelblauwe zonder koptekening. Dus je kan het niet helemaal bepalen. Je hebt kans dat je een geelmasker of hemelsblauwe krijg, maar je kan ook opeens een groene. Alleen als je de ouders van de parkieten weet kan je een beetje gaan bepalen wat voor kleurslagen je krijgt, maar verder heb je er geen invloed op.

mvg Huiberwt