grasparkiet eet geen zaden meer

Gestart door Leejoo, augustus 26, 2014, 10:35:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leejoo

Karel eet al twee en een halve week geen zaden meer. Het is begonnen nadat hij 3 weken bij mijn schoonzus heeft gelogeerd. Hij eet nog wel brood, eivoer, beschuit, sla, wortel, sperzieboon. Hij ziet er niet ziek uit. Hij komt uit zijn kooi, vliegt, fluit, praat (wel wat minder). Het enige is dat hij wat vaker zijn veren opzet en wat meer slaapt overdag.
Ik ben nu bezig om hem te dwingen weer zaden te gaan eten, dus hij krijgt nu al twee dagen geen brood meer. Ik heb nieuw voer gekocht (XtraVital). Daar doe ik wat eivoer doorheen maar dat eet hij er tussenuit. Verder eet hij heel veel zand van de bodem. Ik dacht eerst dat hij kiezels at maar volgens mij is het gewoon zand. Je merkt ook dat zijn ontlasting wat korreliger is. De ontlasting is trouwens ook zeer wisselend. Toen hij nog brood at was het soms donkerbruin. Als hij wat meer eivoer eet is het wat geler. Het is vaak lichtbruin en niet rond maar kegelvormig.
Mijn vraag is: heeft hij nu iets aan zijn maag of darmen, of is hij gewoon super eigenwijs?

Sara

Ik zou dit grasparkietje meenemen naar een vogelarts en ook wat ontlasting opvangen op een stuk keukenrolpapier en meenemen om te laten onderzoeken. Volgens mij voelt dit parkietje zich niet zo lekker. Over de Xtravital: het lijkt me geen goed idee om net op ander voer over te stappen als je parkietje weigert om zaadjes te eten. Misschien moet je terug het oude zaadvoer geven en wachten met overstappen tot dit weer goed gaat en je parkietje onderzocht is. Daarnaast zit in Xtravital al eivoer want dit is een compleet voer, dus dit moet je er zeker niet extra doorheen mengen.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes