Hoe 4 parkieten tam maken?

Gestart door Emma, augustus 21, 2014, 13:36:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emma

Hoi,

Ik heb een vraagje, heb sinds maart nu 4 parkieten in m'n kamer, 2 van mezelf en 2 van m'n broertje. We hebben ze na een jaar bij elkaar gezet omdat ze elkaar konden horen ik zit op de 1e verdieping en mijn broertje op zolder dus was best irritant als ze dan naar elkaar gingen roepen.
Nu zitten ze vanaf maart al bij elkaar in mijn kamer en ik laat ze 's ochtend lekker uit tot 22:00
' s avonds, dan gaan ze weer naar binnen. Maar ik probeerde al voordat ze bij elkaar zaten mijn eigen 2 parkieten tam te maken 1 komt zelden op mijn vinger als ik trosgierst voor hem hou en de andere durft helemaal niks.
Maar ik heb er nu 4 en ik wil zoo graag dat ze tam worden, naja zover dat ze naar me toe komen en op mijn vinger gaan zitten, want 1 kan niet heel goed vliegen en komt dan af en toe op de grond terecht en moet ik dan een schoen bij hem zetten zodat hij daar op springt en ik dan de schoen oppak en richting de kooi hou, zodat hij weer naar de kooi kan vliegen.
Ik probeer af en toe bij ze te staan en trosgierst erbij te houden, maar het probleem is als de andere wilt gaat de andere hem weer terug roepen of juist wegjagen.

Heeft iemand tips om 4 parkieten tam te maken?

Alvast bedankt en hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen. :)

Groetjes Emma

Iris7

Tam maken gaat denk ik makkelijker als je parkieten in de kooi zitten. Je zal heel veel geduld moeten hebben, maar als er eenmaal eentje is die durft, zal de rest ook dichtbij komen en op je vinger zitten.

Je zei dat een parkiet niet goed kan vliegen. Is dit een kruiper?
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Emma

Hoi Iris,

Bedankt voor je reactie !
Ik heb eigenlijk een kooi voor 2 parkieten en als ik mijn met hand erin ga waar er nu 4 in zitten wordt het denk ik chaos in de kooi, dan vliegen ze denk ik alle kanten op :P en dan ben ik bang dat ze nog banger voor me worden en vooral van mijn hand.

Het ene parkietje kan wel vliegen maar hij verliest dan hoogte en komt dan op de grond terecht en dan zoekt hij een hoger stukje om op te springen zoals op mijn bed of op mijn schoen die ik dan vervolgens op pak en richting de kooi hou.

Heb je toevallig nog een tip??

Alvast bedankt!

Groetjes Emma

Samm

Hoihoi! Ik heb er ook 4 en het is inderdaad een hele klus! Bij mij heeft het buiten de kooi beter gewerkt, na mijn mening voelen ze zich dan niet gedwongen :)
Ik ben begonnen met de heer die het meeste lef had, zodra ik hem met trosgierst een beetje naar de han kon zetten kwamen de andere 3 vanzelf mee.. Hij heeft tenslotte wat lekkers ende anderen niet, zien eten doet eten :)

Emma

Hoi Samm,

Ook bedankt voor je reactie:D,

Wat jij doet doe ik ook alleen, bij mij gaan ze elkaar dan wegjagen of terug roepen en op een afstandje het trosgierst eten (dat hun nek uitrekken, en na een hapje weer achteruit lopen).
Ik zal het maar gewoon blijven proberen :)

Groetjes Emma

Samm

Dat wegjagen is niet verkeerd, dan zijn ze meer met elkaar bezig dan met jou dus kan jij de lat wat hoger leggen door je hand in zo'npositie te houden dat ze op je hand moeten, en ze vooral niet het idee geven van als wij wachten komt ze de trosgierst vanzelf wel weer naar ons toebrengen, want zo slim zijn ze!

Emma

Dankje wel Samm !!

Groetjes Emma  :)