moet de grasparkiet naar mij toekomen?

Gestart door Usya, augustus 18, 2014, 19:09:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Usya

Hoi iedereen,
Ik heb weer een vraagje over mijn twee nieuwe grasparkieten Blu en Daisy.
Moeten ze. (bij het tam maken) naar een beetje verre afstand (bijv. een andere stok) toekomen of mag ik de trosgierst ook dichtbij houden want er was een filmpje op youtube (hoe train je je grasparkiet ofzoiets) waarop stond dat je parkiet naar jou toe moet komen. Maar dat lukt bij mij niet, ze zijn beide al gewend aan mij en mijn hand, maar ze zijn best wel lui. Als ik de sliert trosgierst dichtbij houd (met open hand enz.) dan nemen ze er meteen van... dus wat nu? want als ik het op een ander stokje houd( voor wel een half uur!) komen ze niet (en dit probeer ik al twee weken!) en ik ben bang dat als ze nieteens op een ander stokje komen, ze nooit op mijn hand zullen komen... dus help a.u.b!!!

groetjes
Usya xx

Iris7

Wat ik zelf doe is dat ik eerst naar ze toe kom met trosgierst en wanneer ze beginnen met eten, ga ik steeds wat verder weg. De trosgierst houd ik vast in mijn vuist met mijn wijsvinger en duim gestrekt. Zo kunnen ze meteen op je vingers gaan zitten.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Usya

Dus ik hoef het trosgierst niet op een ander stokje tehouden zoals bij het yt filmpje Train je Grasparkieten! (waar ook bij staat, laat de grasparkieten naar jou toekomen. Ga niet naar hun toe!)????

Iris7

Dat kan wel, maar dat zou ik pas later doen. Als je eerst naar ze toe gaat, wennen ze aan je hand en het eten van trosgierst uit je hand. Daardoor kun je ze later sneller naar je toe laten komen (dat scheelt erg veel wachten en een lamme arm ;)).
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Usya

#4
Okay dankjewel, ik heb ze daarnet al bijna op mijn hand gekregen :)