Verkocht als Engelse Grasparkiet, maar lijkt gewone Grasparkiet

Gestart door Velda01, augustus 13, 2014, 08:13:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Velda01

Ik zag laatst in een winkel een groepje Engelse Grasparkietjes zitten.

Eentje was deze:



Deze zou van NB2014 zijn, met groene vaste voetring.
Echter ziet deze er een stuk volwassener uit dan zijn maatje:



Nu twijfel ik bij de ene over het geslacht, daar heb ik een onderwerp voor aangemaakt elders op het forum.

Maar er zaten nog twee, waarvan eentje er net zo uitzag als het mannetje ( eerste foto) en de andere twee leken op gewone Grasparkieten.

Nu heb ik er dus twee meegenomen ( zie bovenstaande foto's).
Maar is die ene wel een zuivere Engelse Grasparkiet?

Of is die ene gewoon ouder en heeft die een nieuwe voetring gekregen en dat de andere drie zich nog moeten ontwikkelen tot ze het uiterlijk hebben van een Engelse Grasparkiet?

Het lijkt me sterk dat er eentje is die er al uitziet als een echte Engelse Grasparkiet en er twee zijn die daar totaal niet op lijken nog.




Kleintjes

De linker is volwassen / heeft volwassen verenkleed. Dat wil niet zeggen dat hij niet van dit jaar is, is best mogelijk dat hij vroeg in 't jaar is geboren en de anderen later.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Velda01

Dat zou ook nog kunnen, inderdaad.

Wat ik ook niet helemaal snap, is waarom sommige Parkieten aldaar in de winkel totaal niet lijken op Engelse Grasparkieten.
Ze hebben wel een iets andere uitstraling dan de gewone Grasparkiet, maar hebben dat bolle op hun koppie niet echt.

Komt dat nog dan?

Vanaf welke leeftijd moet dat ontwikkeld zijn?
Of gebeurd dat niet altijd?