Van 2 naar 4 parkietjes

Gestart door Paquito, juli 27, 2014, 18:39:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paquito

Hallo allemaal, mijn vriendin en ik hebben nu 2 parkieten die heel blij zijn in hun huidige kooi. Ze kunnen bij ons niet echt vrij vliegen, aangezien de paar pogingen die we tot nu hebben gedaan, altijd in een fiasco zijn geëindigd. Vandaar de extra ruime kooi. Onze parkietjes hebben het ontzettend naar hun zin: ze dansen, spelen en kwetteren er de hele dag lustig op los.

Nu wil mijn vriendin graag gezinsuitbreiding: ze wil er nog 2 parkietjes bij. Dat lijkt mij ook heel leuk, maar ik wil wel zeker weten dat de kooi groot genoeg. Kunnen jullie daar wat over zeggen? http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/grasparkiet/verdere/239146 Dit is de kooi die we nu hebben. Passen er 4 parkieten in?

Alvast bedankt!

Loeky

Hoi,

Dit kan prima. Zorg er wel voor dat er dan vier voerbakjes in zitten en vier schommels of drie schommels waarvan 1 lange.
Er zoeken nog twee parkietjes een goed huis ( zie prikbord ) ook kun je via ik zoek baas vaak parkietjes adopteren. Natuurlijk kun je zo ook bij een goede fokker kopen.

Weet wel dat 4 grasparkieten meer lawaai maken dan twee en meer rommel maken en het ook meer voer enz. kost. Ik heb overigens nooit spijt gehad om van 2 naar 4 grasparkieten te gaan.

Succes met jullie beslissing.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Paquito

We hebben ze nu een dag of 5 en ze vermaken zich al prima in hun kooi. Nu vraag ik me af wanneer ik ze kan overzetten naar de grote kooi, waarin onze andere 2 parkieten zitten.

De jongste van de nieuwe parkietjes is echt nog heel jong - hij was pas een dag of twee uitgevlogen toen we hem kochten. Hij leert snel, maar is ook nog erg klungelig. Zo kan hij niet zo goed mikken - het is al vaak zat gebeurd dat hij op een tak wil springen en vervolgens naar beneden tuimelt :')

Zijn kooigenoot is al ietsje ouder (maar nog steeds een jonkie) en is heel behendig. Hij fladdert ook behoorlijk veel.

We hebben de 2 kooien al een paar keer pal naast elkaar gezet en dan zoeken alle parkietjes elkaar wel op. Het lijkt te klikken tussen ze. Wanneer kan ik ze overzetten?

Loeky

Hoi,

Je kunt ze nu wel overzetten hoor. De kleinste redt het ook wel in de grotere kooi hoor. Een kooi is een kooi en ze hebben zo door
waar ze voer en drinken kunnen vinden. Succes en post nog eens een foto :)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Paquito

Bedankt voor het antwoord! Ik heb zojuist een topic aangemaakt om ze voor te stellen :)