Jong parkietje (of kweker) omgeving Den Bosch/Eindhoven gezocht

Gestart door Susan en Rob, augustus 05, 2014, 14:39:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Susan en Rob

Hallo allemaal!
Afgelopen week hebben wij een jong parkietje gekocht bij een kweker uit de buurt, zij is echter binnen een week overleden. Wij vrezen nu dat zij al iets onder de leden had op het moment dat we haar kochten.. We zijn er kapot van, maar zouden toch graag één of twee nieuwe parkietjes hebben. We durven het niet aan om deze bij dezelfde kweker te halen, ivm ziektes. 

Kent iemand hier een betrouwbare kweker in Noord-Brabant? Liefst in de buurt van Den Bosch of Eindhoven. Hartelijk dank!  :)

Vriendelijke groeten,
Rob en Susan

Koert B.

#1
Goedemorgen Rob en Susan,

Vervelend om te horen dat jullie zo'n nare ervaring hebben gehad! Het is een stap om voor een huisdiertje te kiezen en als het dan binnen een korte tijd overlijd is dat balen.

Ikzelf kom uit Tilburg en kan in DB of Eindhoven niets maar wat ik wel kan adviseren zijn 2 andere zaken, 1 in Tilburg en 1 in Waalwijk. Beide dierenwinkels waar ik beide ben geweest en erg goede ervaringen mee heb.

De eerste uit Tilburg ( klikkerdeklik ) heeft een beperkt aanbod, meestal tussen de 6 en 10 parkietjes links achter in de winkel. De dames die hier werken zijn echter erg begaan met de diertjes, 1 dame kweekt ze zelf, ze zullen goed advies geven en nemen echt even de tijd voor je. Tevens kan je hier aangeven wat je wil mocht je de aanwezige niet mooi/leuk vinden, ze gaan dan bij de groothandel voor jou informeren en zorgen dat je krijgt wat je zoekt.

De tweede uit Waalwijk ( klikkerdeklik ) is meer een groothandel, hier vind je vele soorten vogels waaronder 50+ parkietjes in allerlei kleuren en maten. De verkopers zijn vriendelijk maar of ze altijd gelijk hebben qua leeftijd van de vogels vraag ik me wel eens af. Voordeel is grote keuze en mocht je een koppel willen waar later van blijkt dat het 2 popjes of mannen zijn dan is ruilen geen probleem. Het is een grotere zaak wat de service niet minder maakt maar anders dan een kleinere winkel.

Note: Ik stuur deze 2 links niet omdat ik belang heb bij de zaken of reclame wil maken, vandaar dat ik de namen ook niet in de tekst noem, ik deel alleen mijn ervaringen in de hoop dat de vragers de service en vreugde krijgen die ze zoeken!

Just my 2 cents :)

Dirk92

Jumper in Tilburg zou ik zeker niet aanraden, de aantal keren dat ik daar binnen kom hebben ze altijd parkietjes die ziek zijn. (kruipers) niet kunnen vliegen etc.
Ik zou echt bij een kweker proberen, zelf start ik pas later in het jaar weer met kweken en anders voor nu misschien parkieten-oosterhout is proberen?
Kleine Gijsje en Jip

Susan en Rob

Dag Koert,

Bedankt voor je suggesties! Ik haal mijn huisdieren alleen liever niet bij een dierenwinkel omdat ik daarmee een concept steun waar ik uit principe tegen ben. Wel goed om te horen dat je hier zelf zo'n fijne ervaringen hebt gehad.

Dag Dirk,
Ik ken parkieten-oosterhout niet, ik heb de site gevonden en ga hier zeker even naar kijken.

Met vriendelijke groeten,
Rob en Susan