Pootje

Gestart door MerelJasmijn, augustus 05, 2014, 16:08:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MerelJasmijn

Hoi,

Ik heb me net voorgesteld en nu al een vraag. Wolkje tilt de hele zijn pootje op en gaat als een pinguin liggen.. Wat is dit? Hier een foto in de bijlage. Alvast bedankt!

Growths Merel
P.S Wolkje zat ook bol, en dan niet, en dan weer wel.

Iris7

Afgaande op foto twee lijkt Wolkje ziek, maar de andere foto's zien er redelijk normaal uit. Je kunt hem voor de zekerheid na laten kijken.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

MerelJasmijn

Wolkje zit nu gewoon te twieten op het stokje, ligt niet meer als een pinguin en zit ook niet meer bol. Wel tilt hij nog zijn pootje op, kan het zijn dat hij last heeft van lange nagels? Want hij heeft wel lange nagels, ik kijk wel of ze bij een dierenwinkel zo'n schaartje hebben en anders bestel ik het wel, want dat moet sowieso gebeuren ;)

karin v h

Het kan zijn dat Wolkje klem heeft gezeten ergens tussen. Hou het goed in de gaten. Desnoods kun je het pootje insmeren 2-3 per dag met traumeel gel.

Heb je zelf wel eens nageltjes geknipt van parkietjes? Zo nee dan zou ik het de eerste keer laten doen en goed opletten hoe het moet. Je moet n.l. niet in het 'leven' knippen.

MerelJasmijn

Ik heb het nooit gedaan nee, wie moet ik het laten doen?

MerelJasmijn

Ik snap het wel, als je zoekt bij google afbeeldingen 'parakeet nail trimming' kom je wel plaatjes tegen hoe je het moet doen.

Parkieten-Freak



karin v h

Ik zou het de dierenarts of vogelarts laten knippen.
Ik vind dat verhaal van een parkiet tussen een boek leggen een beetje eng? Parkiet op zijn rug leggen maar dat is persoonlijk. Ik pak ze beet zodat ze echt in mijn hand zitten met hun pootjes om mijn vinger heen en knip dan met mijn andere hand de nageltjes. Kijk uit dat je niet in het leven knipt!