Nieuw parkietje en fruit eten

Gestart door MrsEllie, augustus 01, 2014, 08:50:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MrsEllie

Hallo,
Wij hebben sinds bijna 2 weken een nieuw parkietje. Polleke heeft een mooie, fijne en grote kooi waarin hij heel tevreden is en goed speelt en eet. (xtravital premium) hij kwebbelt er vrolijk op los, neemt grit en maagkiezel en doet het verder heel goed. Hij komt al op mijn hand zitten, ook zonder trosgierst.
Elke dag bied ik hem fruit aan, maar tot nu toe neemt hij nog niets ervan.
Hoe lang denken jullie dat het zal gaan duren voordat hij zijn eerste hapje zal nemen?
Ik vind het namelijk best belangrijk dat hij ook wat anders binnenkrijgt dan alleen zijn hoofdvoer? Of moet ik het hem op een andere manier aanbieden? Ik heb het nu in een bakje, en ook tussen de spijlen en neem het ook op mijn hand en dan de kooi in.
Is er iets wat ik kan doen zodat polleke sneller fruit gaat eten?
Alvast bedankt!

azalaia

Heb geduld met Polleke. Het kan weken duren maar uiteindelijk gaat het lukken. Bij mij duurde het ruim 2 maanden na aanschaf voordat Jip en Janneke aan het fruit en groente gingen en moet je nu eens kijken. Heb mijn hielen nog niet gelicht of ze vliegen er al op af.

Iris7

Je kunt het beste niet beginnen met rode groente-/fruitsoorten, dat schrikt af. Soms helpt het om het nat te maken, het op te hangen bij een favoriete plek of om te doen alsof je het zelf eet, voordat je het geeft.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

MrsEllie

Dank jullie wel! Eigenlijk weet ik zelf ook wel dat ik geduld moet hebben. Polleke is nog een jong vogeltje. Hij is nu ruim 8 weken.
Rode kleur zien ze als gevaar had ik me laten vertellen dus dat gebruik ik nu nog niet.
Ik wissel maar wat af met verschillende dingen en hoop dan dat hij daardoor eerder 'toe zal happen'
Dank jullie wel voor je antwoord. :-)

(Ik lees al een tijd mee op t forum hier, maar heb me nog maar net geregistreerd)