Hallo, wie weet welke leeftijd mijn parkietje ongeveer heeft? Parkiet 2

Gestart door JordyPordy, augustus 02, 2014, 15:25:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

JordyPordy

Hai!

Laatst al goede info gekregen hier over de leeftijd van mijn nieuwe parkietje en nu even dezelfde vraag voor het nieuwe parkietje van een vriend van me.

We vroegen om het allerjongste parkietje wat hij in de winkel had. Nu is deze een kop groter dan die van mij(een popje die hier op 7/8 weken geschat werd). Vroeg me sowieso af of mannetjes altijd een stuk groter zijn en of deze anders niet al 'iets' ouder is. Hij heeft wel nog de bekende strepen op zijn koppie, hoewel niet meer zo aanwezig als mijn popje. Ook de snavel is al beetje aant verkleuren.

Maar goed, hier de foto's, laat ik het even aan de experts over....

Ow, en hij ziet er een klein beetje verfomfaaid uit. Vooral de staartveren zijn achteraan beetje 'kapot'. Voor de rest issie al redelijk handtam en erg druk en gezellig, dus oogt niet ziek zeg maar. Misschien heeft iemand hier nog iets over te zeggen.

Vast bedankt!


Kleintjes

Ziet er uit als 'n volwassen man, maar kan aan de foto liggen.

Hoe groot 'n parkietje is / wordt, heeft niet met geslacht te maken, maar met de ouders.
Engelse parkieten zijn vele malen groter dan de kleine Australische maat parkietjes. Heb hier 1 grasje met de originele maat (Australisch), en de andere 4 zijn kruisingen Australisch x Engels. Zij zijn beduidend groter dan de kleine kerel.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses