Brutaal!

Gestart door Joell, november 27, 2005, 12:30:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joell

Hallo allemaal,
Wat voor een parkiet ik nu heb ik weet het niet!
Hij is zo leuk maar zo brutaal hij is echt nergens bang voor.
Hij of eigenlijk zij het is een popje vlieg als een gek door het huis land op de gekste plekken dat het lukt is mij een raadsel sloopt alles waar hij op zit,en het ergste van alles eten kunnen we niet meer normaal ook in ons boord met eten duik zij en als je een broodje in je mond doet moet je oppassen voor dat je bijt dat zijn kopje er niet bij zit.
Zij land niet alleen op ons hoofd maar wil ook graag een poging midden in ons gezicht doen (alleen onze neus is te klein om op te landen).
Verder zit ze graag in onze nek waar ze ook graag in het dunne velletje bijt.Wij hebben er alles aan gedaan wat op jullie site staat over bijten maar ik denk dat ze het niet bewust doet.
We vinden dit gedrag overgens niet erg hoor! we lachen er hartelijk om maar zijn er nog meer van die gekke parkieten of kunnen wij totaal niet opvoeden?
OPgesloten zit onze vogel trouwens nooit hij is vrij om te gaan heel de dag.

Groetjes joëll

ananas

Dit kan toch geen toeval zijn  :blink:
Wij hebben hetzelfde met onze Sparky  :lol:
Sparky kan ook heeeel lief zijn
Maar soms is hij echt lief, en bijt hij je opeens heeel hard in je neus b.v  :angry:

Sonja

#2
Hoi Joell,

Je hebt gewoon een heel leuk, gezellig en tam parkietje, die graag bij je wil zijn, en er op alle fronten helemaal bij wil horen, wat wil je nog meer? :P
Leuk toch?
Het in je nek bijten is waarschijnlijk heel lief bedoeld. Parkietjes die elkaar heel lief vinden, kroelen en 'beknabbelen' elkaar ook op deze manier, een soort van "knijpmassage" zeg maar. :P  Ook dan gaat het er niet altijd even zachtzinnig aan toe.
Toch is het raadzaam om hier wel een beetje mee op te passen, het kan op een gegeven moment nl. uitdraaien op harder bijten. Geef je parkietje daarom zoveel mogelijk andere dingen waar hij wel in mag bijten. Popjes knagen helemaal graag overal aan. ;)
Hier kun je er meer over lezen:
http://www.parkietenfreak.nl/a-parkietenfaq.php

Voor wat betreft het eten, is het  het gemakkelijkste als je parkietje dan eventjes in zijn kooi blijft.
Ik herken het al te goed, hier willen ze ook het liefste mee-eten, want als wij het eten, moet het toch wel heel erg lekker zijn! :D

Verder zou ik zeggen: geniet van je parkietje, het lijkt me een reuze gezellig diertje! ;)

Groetjes, Sonja.

thexfile

#3
CiteerHallo allemaal,
Wat voor een parkiet ik nu heb ik weet het niet!
Hij is zo leuk maar zo brutaal hij is echt nergens bang voor.
Hij of eigenlijk zij het is een popje vlieg als een gek door het huis land op de gekste plekken dat het lukt is mij een raadsel sloopt alles waar hij op zit,en het ergste van alles eten kunnen we niet meer normaal ook in ons boord met eten duik zij en als je een broodje in je mond doet moet je oppassen voor dat je bijt dat zijn kopje er niet bij zit.
Zij land niet alleen op ons hoofd maar wil ook graag een poging midden in ons gezicht doen (alleen onze neus is te klein om op te landen).
Verder zit ze graag in onze nek waar ze ook graag in het dunne velletje bijt.Wij hebben er alles aan gedaan wat op jullie site staat over bijten maar ik denk dat ze het niet bewust doet.
We vinden dit gedrag overgens niet erg hoor! we lachen er hartelijk om maar zijn er nog meer van die gekke parkieten of kunnen wij totaal niet opvoeden?
OPgesloten zit onze vogel trouwens nooit hij is vrij om te gaan heel de dag.

Groetjes joëll
[snapback]17382[/snapback]

nou denk zelf dat er wel meer van dat soort parkieten zijn al vind ik die van jou wel extreem.....

over de mijne te beginnen , das dan blauwtje wel te verstaan want die is het ergste zal het zo maar zeggen....

die was dus in mijn ogen een beetje verwaarloosd door mijn nu ex....
en toen die meid bij mij in huis woonde en ik bij haar moeder over de vloer kwam en die arme vogel daar zag staan hebben we hem meteen naar mijn huis gebracht....

inmiddels is het dus mijn ex en ja ik zou meer om die vogel  geven dan haar dus ik mocht hem houden ook al had ze hem 7 jaar....

inmiddels ben ik een tijdje allen met blauw en sandy en ja het gaat "goed" nu...

maar hij zat daar dus allen en ja was de dominante baas daar in huis....
zijn eten lag een meter de woonkamer in....
hij had zijn teritorium flink afgebakend.....

ik dacht echt dat ik hem nooid tam zou krijgen gezien ze hem nooid getraind hadden en hij al 7 jaar zo alleen zat de zielegerd.....

in het begin deed hij ook niets.... hij bijte en zag het buiten de kooi zijn als een ondsnapping.... hij at alsof elke dag zijn laaste maal was..... was in mijn ogen ook te dik....

nu heeft meneer nog zijn eigen willetje maar hij leert steeds meer.....
hij heeft echt komentaar op alles en nog wat en hij is zeker niet op zijn mondje gevallen......

dacht in het begin dat dat ladderen nooid zou werken..... en dat deed het ook niet.... toen ben ik begonnen met hem en sandy te gelijk in de badkamer te trainen en te ladderen en dat heeft geholpen.....

de jongere sandy pikte dat meteen op en toen hij dat zag merkte ik goed dat hij wist dat hij een stapje trug moest zetten en dus onderdanig was aan mij en niet anders om zoals hij gewend geraakt was.....

zeg niet dat het makkelijk ging , maar zodra hij merkt dat ik ze allebij hetzelvde behandel merkt hij vanzelf dat het geen straf is en  dat het zo hoord.... ik beloon ze ook en praat tegen ze dat ze het goed doen en dat heeft goed geholpen....

de 5  min regel werkt ook goed in de zin van net behandelen als een klein kind en dan als ze wat stout doen zeggen "blauwtje nee  stout "  en hem dan verplaatsen van de plek van de "misdaad" en hem na 5 min belonen en zeggen dat het goed was en zo.....

dat helpt goed.....

inmiddels is hij zo ver gevoreder dat als ik op zeg hij niet meteen op mijn vinger springd zoals sandy , maar hij vliegt dan een rondje waarna hij land op mijn arm want ik ook goed vind en ik hem beloon met een pratige preek van goedzo's en dat hij geweldig is en zo , wat meneer zijn ego erg streelt.....

verder probeer ik ze zo te behandelen als kinderen van 5 en dat werkt heel goed...
zo goed dat meneer uitgebruid gaat praten en zelfs "dankjewel"  zegt als ik bepaalde dingen voor hem doen zoals de kooi open zetten en het voer bij vullen etc.....

zeg niet dat hij de tamste vogel ter wereld is , maar hij is tog al verder dan ik gedacht had dat ik kon berijken met hem.....

en ja als hij geen zin heeft dan doet hij het niet maar hij vorderd wel.....
je moet een lange adem hebben , maar ik denk dat je die van jou best wel zo ver kan krijgen.....als je dat wild wel te verstaan.....

het grappige is dat ze zelfs vragen wie er aan de tel zit , met wie ik zit te chatten of wat ik aan het doen ben , waar ik heen ga.... ik vertel ze dat ook gewoon alles in mensentaal en het schijnt ze te bevredigen..... allen als ik zeg dat ik vroeg thuis kom en ik ben toevallig later dan krijg ik het we te horen :-S dat soort dingen moet hij nog verleren.... agja komt nog wel hihihihi

dus ja er zijn best wel "erge"vogels maar je kan er wel wat aan doen je moet alleen een heeeeeele lange adem hebben

wat betrefd het eten....

ik zeg altijd tegenwoordig "sandy blauwtje we gaan eten"
en dan zien ze mij eten en dan zeg ik "ja ( naam vogel ) ga maar lekker eten met felix.... jam jam lekker eten"

als je dat vak genoeg doet zal je zien dat als jij gaat eten dat zij dan uit hun bakje gaan eten zodat jullie allemaal te gelijk eten zoals ze bij mij doen...

groetjes felix

cezanne

hallo,
mijn parkietjes zijn precies hetzelfde als joel ze beschreef.
en 't is inderdaad erg irri als je net iets met ketchup eet en ze er midden in landen en daarna op je nieuwe trui gaan zitten ofzo...  :glare:
maargoed 't is dus een hele opgave om met deze parkietjes te werk gaan. ze zijn tam okee de ene wat meer als de andere maar de een neemt de andere weer mee dus geen probleem. maar ik zou zo graag willen leren dat ik ze op een normale makkelijke manier naar hun kooitje kan brengen. zoals met etenstijd ofzo. nu lok ik ze altijd met trosgiers naar hun kooitje maar als je haast heb kan je er flink chagereinig en opgefokt van worden. ze komen wel naar mijn hand maar zodra ze kooi zien dan vliegen ze er net zo hard weer vanaf.
ik ben nu al heel hard met de tamste bezig en zet mijn vinger voor zijn borst en zeg "stap op" hij doet dit goed en beloon hem met giers. maar zodra die de kooi ziet vliegt ie weg en stapt ie ook niet meer op   :unsure:
word ik boos en zeg met een lage stem ehh.. maar ik denk dat ie dat al helemaal niet kent de wijsneus. zijn hier tips voor en als ik ga oefenen hoelang en hoevaak op een dag??
alvast bedankt!
groetjes cézanne

Sonja

Hoi Cezanne,

Wat je met de zoekfunctie van het forum al niet allemaal kunt vinden  ;) :

Kijk maar even bij onderstaande link, hier staan allerlei tips om je parkietjes weer terug in hun kooitje te krijgen:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?sho...terug++in++kooi

Probeer het maar eens, er zit vast wel een manier bij, die zal werken bij jouw gevleugelde vriendjes. :)

Groetjes, Sonja.

tweetie

hahaha komt me allemaal heel erg bekend voor. mijn pietje gaat helemaal tegen je gezicht aan zitten als hij hoort dat ie praat. hij gaat echt op alles zitten. wil het liefst de hele dag bij je zitten. en als klap op de vuurpijl speelt ie met zo'n klein motortje (die in een kindersurprice ei zit). als ik hem laat rijden vliegt er achter aan, tilt hem op. hij voetbalt met een ballon. echt geen gezicht. hij is totaal nergens bang voor, daagt de honden uit. hahaha het is geen gezicht.