Parkiet verliest hoogte tijdens vliegen

Gestart door Emma, juli 16, 2014, 20:08:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emma

Hallo mensen,

Ik heb een vraagje, Ik heb zelf 4 parkieten. 3 daarvan kunnen uitstekend vliegen, maar 1 vliegt in het begin goed maar verliest dan steeds meer hoogte. Hij komt dan ergens in mijn kamer op de grond terecht, hij probeert dan achter elkaar om weer naar boven te komen want de kooi staat namelijk hoog op een plank. Hij probeert dan ook vaak een hoger stukje te vinden, bijv. op mijn bed of stoel, soms lukt het dan om naar de kooi te vliegen maar heel vaak niet. En in het begin haalde ik steeds de kooi van de plank af en zette ik die op de grond, maar omdat het zo vaak gebeurt en de andere 3 parkieten dan ook van streek zijn doe ik het niet meer.

Heeft iemand dit toevallig ook?? en is daar iets tegen te doen?. Want ik wil hem niet pakken, want dan word hij bang van mij en hij is niet tam genoeg om op mijn vinger te stappen (wat ik al 2 jaar probeer bij alle 4... :'(). en hij is altijd erg in paniek als hij op de grond staat.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes Emma :D

josva

hoi emma,

het lijkt me beter om dit parkietje eventjes apart te plaatsen van de andere 3 als hij dit altijd al heeft gehad. Het kan zijn omdat hij nog jong is.. maar ik denk eerder dat het door de rui komt (zou kunnen).

het kan ook mogelijk zijn dat het parkietje niet genoeg kracht heeft om te vliegen (te weinig eten omdat de andere 3 te snel zijn bij het eten wat er in de kooi is) meestal kan je dit zien als de parkiet probeert te vliegen en vervolgens gaat zitten met zijn vleugels wijd. Als dit zo is is er niks aan de hand, maar apart zetten is een must.

trek deze parkiet eventjes een paar dagen wat voor om hem alleen uit de kooi te laten en kijk dan hoe het gaat met vliegen. Het vogeltje moet wat meer uithoudingsvermogen krijgen als het niet aan de veren ligt. Om het parkietje op je vingers te krijgen gewoon je vinger voor ze houden en ze stappen er vanzelf een keer op. Wees niet bang als ze schrikken dit hoort er in begin gewoon bij, maar als je iedere keer je vinger terugtrekt leren ze hier niets van en worden ze ook nooit echt tam.


Els

Hoi Emma,

Mijn grasparkiet heeft hier ook last van. Ik heb begrepen dat dit te maken heeft met t aantal vlieguren die ze maken. Hoe vaker ze los vliegen en afstanden afleggen, hoe beter ze worden en houden ze t langer vol.  Bij losvliegen trainen ze hun vleugels en uithoudingsvermogen.

En m.b.t. Tam maken, gewoon volhouden en ze zoveel mogelijk los laten. En met trosgierst kom je een heel eind. Succes!