Aantal probleempjes

Gestart door Peter1999, juli 19, 2014, 19:24:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peter1999

Hoi allemaal,

Tien jaar lang heb ik een parkiet gehad die vrij weinig problemen heeft vertoond. Helaas is hij overleden inmiddels.
Sinds een paar maanden heb ik nu weer een parkietje. Hierbij heb ik enkele vragen, waar ik zelf. Ier direct een antwoord op heb omdat ik maar één parkiet ervaring heb.

Hij is heel erg goed tam, maar uit de kooi doet hij niet veel. Hij vliegt een beetje, gaat dan op 2-3 vaste plekken zitten (waar het niet mag; plant, fotolijsten enz) en dan haal ik hemd aar weg. Vervolgens blijft hij dan de hele tijd bij mij zitten of op zijn speeltoestelletje. Maar ook echt alleen zitten... Spelen doet hij niet echt. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Daarnaast heeft hij vrij dunne poep. Soms is het echt alleen dun, maar meeste tijd zit er toch een drolletje bij, maar ook veel vocht. Kan dit kwaad?
Zijn cloaca heeft soms oké en beetje poep. Niet echt vast zittend, maar gewoon wat vlekjes in zijn veertjes. Moet ik me hier zorgen om maken?

Daarnaast houd hij al een tijdje een van zijn pootjes zoveel mogelijk onbelast. Maar, hij gebruikt hem wel. Je ziet alleen dat hij met zitten liever meer naar de andere kant gaat hangen.
Ik zag vandaag ook dat dat pootje wat rauw was (dit was voorheen toen ik zijn pootje onderzocht nog niet). Wat kan ik hier aan doen?

Verder eet hij wel goed, drinken zie ik hem niet doen maar ik denk wel dat ie dat doet.
Hij speelt soms wel een klein beetje met een speeltje in de kooi, fluit soms een beetje maar is verder wel veel rustiger dan mijn vorige parkiet.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, in die korte tijd dat hij hier is ben ik al erg. Wel van hem gaan houden en ik wil hem ook minimaal 10 jaar bij me kunnen hebben.  :)

Samm

Ik denk dat je parkiet een soort genootje nodig heeft als ik dit zo lees :)
En dan ga je, je vast af vragen huh waarom deed die andere dan zo anders? Ze hebben allemaal een ander karakter de 1 is banger en onzekerder dan de ander, en vermaken zich minder goed alleen.

jasmon

Ieder parkietje is anders inderdaad, toch zou ik in dit geval even langs de vogelarts gaan om lichamelijke oorzaken uit te sluiten. Vaak dunne poep hebben is niet goed. Als het vogeltje gezond is verklaard zou je kunnen overwegen voor een soortegnootje erbij.