is dit schurftmijt

Gestart door pietermaster, juli 19, 2014, 17:03:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pietermaster

Hallo ik heb vier grasparkieten thuis waar ik blij mee ben. Ik heb nog niets mee gemaakt met ziektes en dergelijke al heb ik een parkiet die altijd wat zwakker oogt. Kan niet zo goed landen of vliegen en heeft soms wat evenwichtsprobleempjes. Voor de rest was die altijd bezig met de rest en get mannetje. Ik dacht dat ik twee mannen had maar het is dus eentje. De gele grasparkiet krijgt nu allemaal plekjes op zijn snavel en ik vermoed schurftmijt. Heb ze nu ook apart maar wil het even zeker weten want dit is ook wel zielig dat ze nu alleen zit.

parkietengek12

Je foto's werken niet, kun je ze opnieuw uploaden?
Verder is meer popjes dan mannetjes niet echt aan te raden, omdat ze soms nogal 'dominant' kunnen zijn tegenover elkaar ;)

pietermaster

Hoop dat de foto's het nu wel doen. Heb het vaker gehoord dat het problemen bracht met meer poppen, ik dacht eerst ook altijd dat ik twee koppels had maar eentje bleek toch een pop te zijn. Ik heb bama laat ik zeggen had nooit agressiviteit meegemaakt bij ze tot vanochtend, toen rolden de twee poppen door de Kooi. Ik denk dat get nu komt omdat ik eentje apart heb. Hoop dat het gauw overgaat want heb ze nu al drie e keer uitelkaar gehaald en ook geen Kooi over.

pietermaster

Zou iemand me kunnen vertellen of ze schurftmijt heeft?

Iris7

Misschien kun je contact opnemen met een vogel-/dierenarts?
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Loeky

Het zou schurftmijt kunnen zijn, maar zoals Iris al zei vertrouw je het niet raadpleeg een vogelarts.
Je kunt vaseline smeren tegen schurftmijt. Twee keer per dag op de snavel, niet de neusgaatjes dicht smeren en op de pootjes.
Als je meerdere parkieten hebt moeten die ook ingesmeerd worden.

Nogmaals wij zijn geen vogelartsen, ik zou voor de zekerheid ook een vogelarts raadplegen want het kan ook wat anders zijn!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19