Eivoer apart bakje of niet?

Gestart door JordyPordy, juli 15, 2014, 20:37:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JordyPordy

Hai,

Ik heb inmiddels al een hoop info over eivoer gelezen, maar zoals een hoop info inmiddels, spreken sommige berichten de andere weer tegen. Citaat uit 1 bron: "Eivoer, krachtvoer en opfokvoer worden altijd in een apart voerbakje gegeven". Nu lees ook weer dat het heel normaal is om het eivoer 2 keer in de week door het 'normale' voer te mengen. Heb een apart bakje in de kooi hangen met eivoer, maar als ik juist zeker wil weten dat ze het binnenkrijgt ben ik weer meer geneigd om het door het normale voer te mengen. Weet nu eigenlijk niet precies wat ik met het eivoer moet doen....

Wie heeft hier een heldere gedachte over?

Vast bedankt voor je reactie!

Loeky

#1
Dag Jordy,

Welkom op het forum.  :)

Je kunt het bakje met eiervoer gewoon laten hangen hoor. Doe er niet teveel in.

Zelf meng het eivoer 2 keer per week door het vogelvoer. Als grasparkieten in
de rui zijn kun je elke dag een beetje geven.

Succes!

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

karin v h

Ja ik sluit mij aan bij Loeky. Alsze niet uit het aparte bakje geven zou ik het door het zaad heen mengen. Ik leg het zelfs bovenop het zaad omdat het anders onderin het bakje ligt, nu beginnen ze er eerst aan. ;)
Hier zijn geen regels voor. :)

azalaia

Ik meng het eivoer ook door het zaad gemengd en ik heb een apart klein groen halfrond bakje hangen waar zilvervliesrijst in zit en daar zijn ze werkelijk verzot op.

JudithO

Ik voer eivoer uit een snoepbakje. En niet vaker dan tweemaal in de week, ook niet als ze in de rui zijn. Ik heb het wel vaker geprobeerd, maar dat vinden hun darmpjes niet zo leuk.

JordyPordy

Hee! Bedankt voor jullie reacties!

Heb het nu toch maar door het voer heen gemengd. Doe nu 2/3 keer in de week 1 theelepel eivoer door het gewone voer mengen. Dit is toch niet teveel hoop ik?

Vind het sowieso lastig te zien wanneer het bakje 'leeg' is omdat de zaden veel schillen hebben. Had gelezen dat het goed is om de vogel te leren eerst het voer helemaal op te eten voordat je weer bijvult. Nou eet die van mij wel owkee geloof ik, maar er blijft altijd een bodem liggen en dan gaat ze toch zenuwachtig om haar voerbak dansen, dus dan vul ik toch maar bij(1, soms 2 keer per dag). Ik geef haar 2 flinke theelepels gewoon voer. En uiteraard probeer ik haar elke dag fruit te leren eten, maar dat wil ze voorlopig nog niet denk ik....

JudithO

Hier krijgen ze 1 eetlepel zaad per vogel per dag. Dat eten ze meestal bijna helemaal op, er liggen dan nog een paar ongepelde zaadjes.
Fruit willen ze ook nog niks van weten. Maar, de aanhouder wint! Dus we gaan stug door :)