kaal worden

Gestart door willeke1808, juli 13, 2014, 20:15:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

willeke1808

Beste parkieten vrienden,

ik heb 2 parkietjes.  Coco en Bram.
Ze zijn ongeveer 6 en 2 jaar oud.
Sinds en maand wordt Coco kaal.  Eerst bij zijn nekje maar nu ook fors op zijn borst .
Ik ben afgelopen week bij een vogeldierenarts geweest. Heb antibiotica meegekregen,  metacan en   glavadern  oid. En een spray waarmee ik hem dagelijks in moet spuiten.  Ik denk voor de jeuk.  Want dat heeft hij.
Ik moet hem dagelijks pakken en de druppels geven.  Dat is niet zonder stress voor Coco en voor mij.  De dierenarts deed het voor. Dat ziet er allemaal zo simpel uit.
Coco en Bram zijn niet handtam. Ze zijn altijd los. 
Tot nu toe gaat het geven van de medicijnen zozo. De dierenarts druppelde de medicijnen op zijn snavel zodat de druppel in zijn bekje gleed.  Dat leek me ook beter om te doen.  In zijn bekje spuiten leek me nog erger. 
Maar ik wil de oorzaak weten.  Het kan echt geen verveling zijn.  Ze zijn altijd los en ze ondernemen de meest mooie dingen.
Bram mankeert niks.
Kan hij ergens allergisch voor zijn? Komt dat voor? 
Heeft iemand tips en ideeën hierover?  En kan iemand me precies vertellen waar welk medicijn voor dient.  In mijn zenuwen vergeten te vragen. .
Dank namens Coco...

Iris7

Plukt hij zichzelf of wordt hij gewoon kaal?
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

willeke1808

Hoi Iris,
Hij lijkt zich gewoon te wassen en niet echt te plukken maar misschien zie ik het verkeerd.
Dus dan lijkt het er op dat hij zomaar kaal wordt.


Iris7

Ik heb geen ervaring met kruipersziekte, maar dit doet me er wel vaag aan denken.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).