Een van de 5 grasparkietjes is te dik

Gestart door Marc1209, juli 10, 2014, 08:45:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc1209

Hallo,

Wij hebben 5 grasparkietjes. Eentje (van ongeveer een half jaar oud) is een enorme vreetzak. Tenminste, hij weegt inmiddels al ruim 55 gram. Eerst viel het niet zo op maar gister had hij toch wel wat moeite met vliegen.

De 4 anderen hebben er geen last van en zijn best wel fit.

We geven ze dagelijks een zaadmengsel met een extra bakje voor pellets. Dagelijks krijgen ze groente/fruit. Heel zelden krijgen ze een stukje trosgierst. We laten ze niet met ons mee-eten.

Is het noodzakelijk om de zware apart te zetten om hem af te laten vallen? Het eten wat we geven is elke dag zo goed als op. Ik ben alleen bang als ik minder ga geven de anderen te weinig binnen krijgen.

Heeft iemand een goed idee?

Groetjes,

Marc

azalaia

Ik denk dat als je dat eet-grage parkietje apart zet hij/zij best zal afvallen omdat je dan minder voer aanbiedt. Maar als je het vogeltje weer na verloop van tijd terugzet bij die anderen, dan ben je weer terug bij af want dan gaat ie weer meer eten. Misschien kun je de kooi/volière afdekken vroeg in de avond zodat het voor hun eerder donkerder wordt en ze dan ook niet meer gaan eten. Ze eten dan wel allemaal minder maar dat is dan iets natuurlijks. In de winter gaan ze ook eerder stoppen met eten om in de nachtmodus te komen, want dan is het om 5 uur al donker ook al is het binnenshuis licht. Mijn parkieten gaan mee met het licht dat van buiten komt, met de kippen op stok zou je kunnen zeggen, nu dus laat naar bed en vroeg weer op  :D