Vermoeden dat mijn grasparkietje ziek is.

Gestart door Yolanda162, juli 09, 2014, 18:22:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yolanda162

Hallo allemaal,

Ik ben al enige tijd op internet aan het lezen en zoeken naar wat er met mijn lieve grasparkietje aan de hand zou kunnen zijn, ik ben hier helaas niets wijzer van geworden, er staat ook zoveel informatie. Een vriendin van mij raadde mij aan om een forum te bezoeken en hier de vraag te stellen.

Mijn grasparkietje, Ricky, is nu 7 jaar oud en het lijkt mij een beetje dat hij niet meer zo goed kan vliegen, alsof zijn vleugeltjes pijn doen. Daarbij is hij ook velen maler stiller als normaal, wilt bijna zijn kooi niet meer uit en alles gaat wat moeilijker en langzamer, nog geen maand geleden was hij nog de oude en heel vlot. Daarbij slaapt hij ook heel veel en wanneer hij slaapt, lijkt het alsof hij weinig evenwicht heeft en het niet meer voor elkaar krijgt om op één poot te slapen, dit deed hij eerder wel. Ook zit hij veel opgezet met zijn veren.

Uit ervaring met vorige grasparkieten, denk ik zelf aan dat hij niet door de rui heen komt, ik spuit hem af en toe een beetje nat of laat hem in een bakje met lauw water baden zodat hij zichzelf kan schoonmaken, dit doet hij dan nog wel en lijkt het alsof hij hier een beetje van opknapt.

Ik heb een foto van hem toegevoegd aan dit bericht, misschien dat iemand iets ziet? Ik ben in ieder geval ten einde raad en maak mij zorgen om het arme dier.
Als jullie nog vragen hebben dan hoor ik dit graag!

Groetjes,
Yolanda.


Yolanda


karin v h

#1
Ik ben niet degene van de ziekten maar hier is duidelijk wat aan de hand.
Ik zou zo wie zo niet een ziek parkietje gaan natspuiten, het koelt veel te veel af en het heeft niet de kracht om het lichaam weer op te warmen. Dus dit absoluut niet doen.
Ik zou toch zo snel mogelijk contact opnemen met een vogelarts. Jouw parkietje is echt te bol, dus duidelijk ziek.
Ik weet niet waar je ergens woont of er een vogelarts bij jou in de buurt zit.
Ik geef mijn parkietjes op dit moment wat extra ruihulp van beaphar maar ik vrees dat de rui niet alleen het probleem zal zijn.
Ik schrik ook al dat je enige tijd aan het zoeken bent op internet! Ga alsjeblieft stappen ondernemen.
Desnoods kun je ontlasting naar Hedwig opsturen.
Heel veel sterkte.

Yolanda162

Hoi Karin, dank voor de snelle reactie.
De foto waar hij bol in is is van afgelopen zaterdag, de andere foto van nu, ik houdt hem continu in de gaten en ik moet zeggen dat ik veel vooruitgang zie. Op het moment zit hij vrolijk te fluiten. Over de ontlasting gesproken, dit was afgelopen weekend dun en waterig, nu ziet het er stukken beter uit.

Er zit in het dorp bij mij een dierenarts, maar ik zal op zoek gaan naar een vogelarts. Ik gebruik ook rui druppels, maar zal eens kijken naar de gene die jij hebt.

Nogmaals bedankt, ik hou jullie op de hoogte.