Parkietjes mee op kamers?

Gestart door Toetje9, juli 09, 2014, 11:45:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Toetje9

Hallo allemaal!

Ik heb begin dit jaar twee hele lieve parkietjes aangeschaft: Kiwi en Ivy.

Nu is het zo dat ik halverwege volgende maand (augustus) op kamers ga in Breda (ik woon in Utrecht). Ik zou het echt geweldig vinden om ze mee te nemen naar Breda, maar ik weet niet of dit handig is?

Ik ga zelf in de (meeste) weekenden naar huis en ze iedere keer in de trein meenemen is denk ik niet gezond... Zeker in de winter zullen ze misschien wel blootgesteld worden aan tocht op het station. Of is er een manier om dit tegen te houden? Een speciale doek eroverheen ofzo...?

Verder zijn wij pasgeleden plotseling verhuisd. Ik had eerst alleen Ivy en die was al erg tam voor haar leeftijd. Ze ging makkelijk meteen op mijn hand zitten enzo, maar in het begin hebben ze erg veel ruzie gehad, zijn ze van huis gewisseld en vervolgens van mijn slaapkamer naar de benedenverdieping (beneden werd namelijk nog geschilderd)... In het vorige huis waren ze beiden best tam, maar nu zijn ze nog een beetje bang en ben ik het weer opnieuw aan het opbouwen...

Komt dit door het reizen en verplaatsen? en zullen ze meer rust hebben als ik ze op mijn kamertje zet en ze genoeg aandacht geef. En wat doe ik dan in de weekenden dat ik er zelf niet ben?

Groetjes,
Tamara

Loeky

Hoi Tamara,

Als je voor de weekenden oppas zoekt kun jij ze mee nemen. Zelf ben ik er geen voorstander van om parkietjes een heel weekend alleen te laten zonder toezicht. Als je geen oppas hebt voor de weeekenden zou ik er voor kiezen ze gewoon thuis te laten. Je kunt ze dan in de weekenden zien.

Succes met je keuze!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19