Kokhalzen

Gestart door LydiaM, juli 01, 2014, 16:11:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

LydiaM

Ik heb twee nieuwe parkietjes van 7 weken oud (afgelopen zaterdag gehaald). Nu zag ik dat een van de twee vandaag ineens aan het kokken was waarbij er geel slijm mee kwam. Het was eenmalig, maar haar koppie zit nu onder de smurrie wat er niet zo lekker uit ziet. Het ruikt verder niet. Verenpak is normaal en ze is zichzelf al weer uitgebreid aan het schoonpoetsen.

Moet ik me hier zorgen om maken? Kan dit een kropontsteking of iets anders zijn? Of kan het zijn dat het voer bijvoorbeeld niet goed is gevallen en dit dus een eenmalig iets is?

Emma

Hoi Lydia,

Ik heb zelf ook grasparkieten en 1 daarvan moest een paar weken geleden ook steeds kokhalzen maar er kwam dan zaadjes uit. Toen ben ik naar de dierenwinkel gegaan om te vragen wat die zou kunnen hebben. De medewerkester zei dat hij wormen zou hebben en die dus in de weg zitten en er graag uit wil hebben door te kokhalzen. Kreeg een wormen kuur mee dat je in het drinkwater stopt en na 2 weken moet herhalen. Daarna heeft hij niet meer gekokhalsd.

Ik zou je als tip kunnen geven om ook even langs de dierenwinkel te gaan en te vragen wat jouw parkietje zou kunnen hebben. En anders toch een vogel expert opbellen.

Groetjes Emma :D