Muis versus Snowy

Gestart door VALieve, juli 01, 2014, 13:51:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

VALieve

Dag parkietliefhebbers

2 jaar terug vond ik hier op straat een parkietje (prachtig blauw turquoise), meenemen en er zorg voor dragen. Ik vond haar zo eenzaam wezen in haar kooitje. Helemaal niet tam en superangstig. Vrienden van mijn zoon hoorden dat ik een kooigenootje zocht en ja hoor, 2 weken later stond hier een vriend van mijn zoon met...een parkiet, vastgeklemd met haar nagels in zijn rug en trui. Gevonden in zijn tuin door toedoen van zijn hond. Parkietje zat op een plekje waar de hond net niet bij kon. Witte werd een derde huisgenoot. Beide waren jonge beestjes, zag ik aan de veertjes. Ik heb ze op 2 jaar tijd nog niet handtam gekregen. Het is hier dan ook een levendige boel, met een 19-jarige in huis EN Snowy de poes. Vorige maand werd ik wakker en lag Witte plat op haar buikje op de kooi, dood. Sindsdien krijst Muis ons de oren van de kop. Om lichtjes gek van te worden.
Dit weekend van vrijdag tot maandag had ik mijn appartementje vrij, zoon naar festival, bel op stil en tel af.
Ik heb de kooi van Muis bij me gezet op de leuning van de zetel. Ik zag dat ze zich stilletjes op haar begon te voelen, ze vloog uit haar kooi (doet ze dagelijks hoor) maar deze keer niet richting schild aan de muur maar op de zetelleuning, dicht heeeeel dicht bij Snow. Mijn hartje smolt! Mag ik jullie even laten meegenieten?

karin v h

Ik kan mij voorstellen dat je smolt. Nu zitten wij hierop het forum te wachten op het verhaal dat er een parkietje is opgegeten door een poes.  :(

VALieve

Hoi Karin
Ik ben er heel voorzichtig mee en zit er met mijn neus bovenop. Gisteren had ik Muis een dik blad verse sla gegeven en Snow (kat) haar lievelingseten voorgeschoteld. Snow installeerde zit vlak voor Muis haar kooi met de ogen recht op Muis gericht. Wat ik zo raar vind is dat Muis helemaal niet bang is van Snow, ze kruipt naar de uitgang van haar kooi en begint haar veren te poetsen. Kom ik in de buurt, kruipt ze onmiddellijk weg.
Rare wezentjes hé die diertjes ;-)

karin v h

Toch blijft een kat een roofdier en hebben wij hier héél véél verhalen te lezen gekregen hoe lief de kat met de parkiet "was". En dan.........hap en ik kan er dan geen medelijden mee hebben en denk alleen zo'n persoon zou nooit meer een huisdier mogen hebben, het arme parkietje kan het niet meer navertellen. Je kunt er dan nog met je neus bovenop zitten, een onbewaakt ogenblik, de telefoon, je kijkt even de andere kant op en weg parkiet.
Meer ga ik hier niet over zeggen maar ik heb het hier al iets te vaak zien langskomen!