Cyste op vleugel

Gestart door Leen, oktober 11, 2013, 21:27:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leen

Hoi mensen,
Hebben jullie wel eens meegemaakt dat een parkietje een cyste op de vleugel had? Onze Psycho heeft er een op de vleugel en die wordt steeds groter (heb nog geen foto gemaakt). Voorlopig is ze nog blij en levendig, maar we maken ons wel zorgen. :-\
Is dit te opereren en wat is dan de kans op herstel?

Parkieten-Freak

Ja, dat kan zeker maar het is aan de dierenarts om een diagnose te stellen. (Is het wel een cyste?) Hoe dan ook, dit lijkt me een goede reden om een dierenarts te bezoeken.
Het zal afhangen van de aandoening of er operatief ingegrepen wordt.



Kleintjes

Ik ben 't helemaal met Parkietenfreak eens, de dierenarts zal kunnen zeggen wat 't is en of er wat aan te doen is.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

jolandacarlo

Je kan verschillende foto"s maken en die doorsturen per mail naar vogelarts Hedwig van der Horst in Riel.
Ik weet niet of dat bij je in de buurt is.
Maar dan kan je in ieder geval alvast wat advies vragen .
Succes met je parkietje en hopelijk komt het goed.

karin v h

Ja ik sluit mij aan bij bovenstaande parkietenfreaks.
Bij mij had Jippie ook een cyste 'onder' de vleugel zitten.
Ik kreeg te horen dat het niet te opereren was. De enige optie was dat ik kon proberen de voeding te veranderen en dat dan de cyste zou verkleinen. De vogelarts had er een hard hoofd in maar hij zei dit is de enige mogelijkheid. Ik heb toen 6 parkietjes overgezet op pellets, eerst groeide de cyste nog want je hebt niet 1-2-3, 6 parkietjes overgezet maar wonderbaarlijk na een paar maanden zag je de cyste kleiner worden. Wel heb ik van de vogelarts druppels gekregen voor de pijn. Uiteindelijk bleef er een heel klein knobbeltje over, van een capucijner slonk het naar een speldenknop. Dus dat was een heel verschil.
Dus ik zou zeker contact opnemen met een vogelarts om te kijken wat eraan te doen is.
Sterkte.

Leen

Sorry voor onze late reactie, iedereen bedankt voor het reageren! We hebben het even aangekeken en het lijkt samen te hangen met de rui. Zodra de rui over was, slonk het bultje ook weer aanzienlijk. Ze schijnt zich er ook niet echt ziek onder te voelen dus laten we het maar even zo. Nu is het zo klein dat je het amper meer ziet.