Grasparkiet met moedervlek?

Gestart door Mariekeletje, juni 30, 2014, 19:03:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mariekeletje

Hallo mede parkietenfreaken ;D

Ik begroette vanmiddag mijn grasparkiet en toen viel mij op dij hij een bruinpaarsachtige kleine stip heeft op de onderkant van zijn pootje.
Is dit ernstig? Moet ik ermee naar de vogeldokter?

Met vriendelijke groet,
Mariekeletje

Loeky

Is het open? Kun je een foto plaatsen?
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Mariekeletje

Het is niet open gelukkig, het lijkt gewoon op een menselijke moedervlek en hij had dit eerder nog niet maar voorde rest gedraagt hij zich net zo gek als anders.
Hier is de foto.

Kleintjes

Lijkt op wat Silly had aan haar voetje: Kleine kneuzing. Kan komen door onhandig landen / springen, stoeien en spelen.
Helemaal zeker, kan ik 't niet zeggen - ben helaas geen vogel arts (zou wel handig zijn geweest :p ). Maar 't lijkt er sterk op.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mariekeletje

#4
He? een kneuzing?? wat gek het is zo enorm klein vlekje maar in ieder geval heel erg bedankt.
Hij loopt niet vreemd ofzoiets hij doet gewoon normaal (op zijn manier :P)

het is ook niet dik, zijn pootjes zijn even groot

(Samengevoegd. Tot 5 minuten na 't posten kun je je bericht nog aanpassen.)

Kleintjes

Bij Silly zag je ook niets; deed alles gewoon als altijd, alleen dat kleine vlekje. Ben toen met haar bij de dieren arts geweest (gebrek aan vogelartsen in de regio :( ), en bleek 'n kneuzing te zijn.

Wat voor bodembedekking gebruik je?
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mariekeletje

o wat erg! er moeten echt veel dierenartsen in de buurt zijn vind ik.
Ik gebruik beukensnippers als dat zo heet. Kleine stukjes hout wat vocht absobeert.

Kleintjes

Is goed mogelijk dat 't blauwe plekje (kneuzingkje) door 'n "foute" landing op de snippers is gekomen. Wel af en toe in de gaten houden of 't niet erger wordt, dan kan 't wat anders zijn. Ik gok toch dat 't 'n blauwe plek / kneuzing is.
Ik had destijds gewoon gladde stokken en speetljes konden de oorzaak ook niet zijn, dus de snippers bleven over. Ach ja, wij stoten ons ook wel eens ;)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Ja, ik zou het ook gewoon zo laten, geen reden tot bezorgdheid lijkt me.
Wel verstandig om even te kijken of er geen scherpe uitsteeksels in de kooi te vinden zijn, ik denk dan met name aan stalen klemmetjes, scherpe randjes aan speeltjes etc.
Wat voor zitstokken gebruik je?