Ziek of toch niet?

Gestart door BlueGreen, juni 28, 2014, 16:46:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

BlueGreen

Hallo daar.

Ik heb sinds een week weer na lange tijd een parkietje genaamd Blue.  Hij is nu 9 weken.  Toen ik hem uitkoos was hij al aardig tam en vloog niet meer weg etc en kwam op je vinger zitten.  Dit is er goed ingebleven alleen sinds enkele dagen is hij erg rustig (was hij van zichzelf al wel een beetje maar nu extreem)   Zit  constant te slapen. En zit de hele tijd bol.   Hij voelt ook een beetje koud. 

Toen ik dit zag,  4 dagen geleden,  schrok ik enorm. Ik haalde hem eruit en probeerde hem wat te laten drinken.  (heb een bakje en drinkflesje,  heb er 2 als het daar aan kan liggen)  Hiervan leek ie wel een beetje op te knappen.  Eten doet ie wel gewoon.
Daarna ging ik een beetje op internet zoeken en stond er dat jonge parkieten inderdaad soms  non-actief kunnen zijn. 

Nu heb ik sinds eergisteren een ander jong parkietje van 8w. Deze is veel levendiger.  Hij voelt ook veel warmer dan Blue.  Ik heb ze na een dag bijelkaar gezet en het gaat geweldig.  Maar nu is Blue toch weer zoals ie een paar dagen geleden was.  Hij doet niets anders dan slapen.  Het zijn periodes,  lijkt het wel.

Als ik Blue eruit heb,  valt ie vrijwel gelijk weer in slaap op me vinger.  Als ik wat trosgierst bij zijn snavel houd,  word ie wakker,  'valt ie aan'  alsof tie verhongerd is (dat is hij niet,  zie hem wel regelmatig eten)  en valt na 1 zaadje weer in slaap...


Wat moet ik doen?  Ik maak me wel zorgen maar aan de andere kant heb ik verder geen ervaring met jonge parkieten dus heb  geen idee of t ernstig is of niet.

Alvast bedankt!

Iris7

Ik zou hem voor de zekerheid door een vogelarts laten nakijken.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

BlueGreen

Blue heeft het helaas niet overleefd. Gisteravond gaf blue over en het leek wel heel veel oud bloed. zijn ontlasting was ook donkergroen tot zwart aan.  Ik had gister een deskundige gesproken maar die kon er geen antwoord op geven. 
Wij hebben helaas te kort van onze kleine Blue mogen genieten maar desondanks zijn we erg blij dat we hem hebben leren kennen en hopen dat hij nu zijn rust heeft gevonden.

Iris7

Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).