Lawaaierige parkieten en geluidsisolatie voliere

Gestart door Stef70, juni 25, 2014, 17:51:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stef70

Citaat van: Kleintjes op juli 12, 2014, 22:44:41
Lijkt er op, dat 't eigenlijke probleem 't simpele feit van 't hebben van 'n voliere is, en niet zo zeer de vogels zelf. Dat haal ik uit deze laatste opmerking.
Tja, dat is 'n keuze waar je niet tegen op kunt. Ik heb geen problemen met volieres, mits de dieren goed verzorgd en gehuisvest zijn.

Nee hoor, ik gun die man z'n voliere en iedereen z'n hobby, alhoewel ik tegen het houden van vogels in dergelijke krappe omgeving ben. Dit is mijn persoonlijke overtuiging, maar ik ga die niet opdringen aan een ander. Hoofdbekommernis is wel degelijk het constante gekrijs van die beesten.
Zoals ik reeds eerder aangaf, hadden er kanaries of ander zangvogels gezeten, was het een ander verhaal geweest. Zingen mooi en maken niet constant lawaai.
Ieder het zijn maar lawaaierige parkieten op 10 meter van je buur z'n terras houden is toch echt vragen om problemen, zeg nu zelf.

Kleintjes

Nee, dat is niet vragen om problemen.
Hij doet z'n best om naar jou te luisteren en er wat aan te doen, dan mag er ook wat tolerantie van jouw kant komen.
Parkieten schreeuwen en krijsen echt niet de hele tijd, dat is onzin. Ze hebben hun momentjes, dat klopt. Meestal in de ochtend als ze wakker worden, 'smiddags na 't dutten en soms ook eens 'n moment in de avond. En dat duurt ook geen uren. Ik heb 5 vrolijke verenvriendjes in huis, en ze veroorzaken heus geen overlast anders had de buurman (die professioneel zanikerd is) allang aan de deur gestaan.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Stef70

Citaat van: Kleintjes op juli 14, 2014, 12:57:02
Nee, dat is niet vragen om problemen.
Hij doet z'n best om naar jou te luisteren en er wat aan te doen, dan mag er ook wat tolerantie van jouw kant komen.
Parkieten schreeuwen en krijsen echt niet de hele tijd, dat is onzin. Ze hebben hun momentjes, dat klopt. Meestal in de ochtend als ze wakker worden, 'smiddags na 't dutten en soms ook eens 'n moment in de avond. En dat duurt ook geen uren. Ik heb 5 vrolijke verenvriendjes in huis, en ze veroorzaken heus geen overlast anders had de buurman (die professioneel zanikerd is) allang aan de deur gestaan.

Dan is er iets mis met deze parkieten, want die krijsen wel de hele tijd. We hebben het hier niet over momentjes, maar aanhoudend gekrijs. Die beesten houden werkelijk geen seconde hun bek.

Kleintjes

Nou ja, die toon is ook niet echt nodig.
Parkieten laten zich graag horen, en commanderen of afblaffen werkt niet. Als je er de hele tijd op gaat letten - en 't lijkt er heel sterk op dat jij dat doet, bewust of onbewust - dan gaat elk geluid irriteren. Blijf sociaal en wacht eerst eens af tot de platen geplaatst zijn.

Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Stef70

Ter info: die platen staan er maar het resultaat is niet echt denderend. Je hoort die beesten nog steeds de godganse tijd, zei het iets minder dan voordoen.
Zoals verwacht, want isolatie is iets voor professionals, niet een paar dunne platen tegen een kooi flikkeren.

Nu goed, als mijn buren ergens last van zouden hebben zou ik me haasten om dit in orde te brengen. Werkelijk, de lol van vogels opsluiten in een kooi of voliere ontgaat me volledig.
Dit is hetzelde als een kat of hond in een woonruimte opsluiten en ze het recht onzeggen buiten te gaan, of een paard in een stal houden en nooit buiten laten.

Bijzonder vreemde hobby hebben jullie...

Sara

#25
Je kan nogal moeilijk het deurtje open zetten en hopen dat ze in je tuin blijven, zoals honden wel doen.  ;)
Een buitenvolière dient natuurlijk voldoende groot te zijn om vogels van vliegruimte te voorzien. Mijn volière met grasparkieten stond zelfs tegen de scheiding van de buren, wiens terras op 5 meter van de kooi lag want hun tuin was niet echt groot. Heb hierover nooit klachten gehad van deze buren, laat staan van andere buren die er zo'n 10 tot 20m vanaf zaten. Ik heb behalve een parkietje waarmee achteraf gezien iets mis mee (ziek) leek te zijn, nooit parkieten gehad die de hele dag schreeuwden. Als dit normaal parkietengedrag was, zou dit forum ook niet zo vol met parkietenliefhebbers zitten. Grasparkieten hebben één tot een paar keer per dag een krijs- of sakkermoment, maar normaal gezien niet aanhoudend. Mijn volièreparkieten hielden elke dag een siësta, besteedden meerdere uren aan met mekaar spelen en mekaars veren poetsen, aten en voerden elkaar in stilte. Deze taferelen kunnen aanschouwen in je tuin, dat is inderdaad een mooie hobby. Lijkt me dan ook vreemd dat de parkieten van jouw buurman dit allemaal met luidkeels geschreeuw zouden doen.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Parkieten-Freak

#26
@Stef:
Heb je (of heeft de buurman) de adviezen van Sanne (zij is professional) opgevolgd?
Zou je eens een foto willen plaatsen van het eindresultaat?

Sanne heeft overigens ook geschreven dat de door haar aangedragen oplossing het geluid wel zal verminderen maar niet helemaal zal doen verdwijnen.





Stef70

Citaat van: Sara op juli 31, 2014, 17:00:41
Je kan nogal moeilijk het deurtje open zetten en hopen dat ze in je tuin blijven, zoals honden wel doen.  ;)
Een buitenvolière dient natuurlijk voldoende groot te zijn om vogels van vliegruimte te voorzien. Mijn volière met grasparkieten stond zelfs tegen de scheiding van de buren, wiens terras op 5 meter van de kooi lag want hun tuin was niet echt groot. Heb hierover nooit klachten gehad van deze buren, laat staan van andere buren die er zo'n 10 tot 20m vanaf zaten. Ik heb behalve een parkietje waarmee achteraf gezien iets mis mee (ziek) leek te zijn, nooit parkieten gehad die de hele dag schreeuwden. Als dit normaal parkietengedrag was, zou dit forum ook niet zo vol met parkietenliefhebbers zitten. Grasparkieten hebben één tot een paar keer per dag een krijs- of sakkermoment, maar normaal gezien niet aanhoudend. Mijn volièreparkieten hielden elke dag een siësta, besteedden meerdere uren aan met mekaar spelen en mekaars veren poetsen, aten en voerden elkaar in stilte. Deze taferelen kunnen aanschouwen in je tuin, dat is inderdaad een mooie hobby. Lijkt me dan ook vreemd dat de parkieten van jouw buurman dit allemaal met luidkeels geschreeuw zouden doen.

Vele groetjes,

Sara

Ja inderdaad dat vind ik er dus ook van...laat ik het zo zeggen, deze mensen hebben nogal wat beesten waar niet altijd evenveel aandacht aan besteed wordt. vraag me af of ze niet gebrek hebben aan afleiding, speelgoed, etc.
Nu, ik heb ook wel ondervonden dat veel mensen wel binnenshuis sakkeren maar niet het lef hebben om er iets van te gaan zeggen, dus zou goed kunnen dat je buren er niet zo'n fan van waren.

Stef70

Citaat van: Parkieten-Freak op juli 31, 2014, 19:04:12
@Stef:
Heb je (of heeft de buurman) de adviezen van Sanne (zij is professional) opgevolgd?
Zou je eens een foto willen plaatsen van het eindresultaat?

Sanne heeft overigens ook geschreven dat de door haar aangedragen oplossing het geluid wel zal verminderen maar niet helemaal zal doen verdwijnen.

Bij deze: https://www.dropbox.com/s/fz3pr1pivc16ozp/voliere2.JPG
Geluid is inderdaad wat verminderd, maar ik ken een beetje van geluidsisolatie en heb sterk de indruk dat de plastieken platen niet dik genoeg zijn (slechts 3mm begreep ik), terwijl demping natuurlijk recht evenredig is met de dikte van het gebruikte materiaal. Onder het schuine dak zit ook nog een stuk voliere dat niet met plastiek is afgedekt, maar wel met een houten plaat, wat uiteraard niet optimaal is. Waar die schop staat, is het niet afgedekt, dat is nl de deur.
Hij heeft me twee maanden beloofd er iets aan te doen, dus was niet echt gehaast, pas na meermalen aandringen is het er toch van gekomen, dus heb niet echt tijd gehad om de details met hem te bespreken.

Kleintjes

Citaat van: Sara op juli 31, 2014, 17:00:41
Een buitenvolière dient natuurlijk voldoende groot te zijn om vogels van vliegruimte te voorzien. Mijn volière met grasparkieten stond zelfs tegen de scheiding van de buren, wiens terras op 5 meter van de kooi lag want hun tuin was niet echt groot. Heb hierover nooit klachten gehad van deze buren, laat staan van andere buren die er zo'n 10 tot 20m vanaf zaten. Ik heb behalve een parkietje waarmee achteraf gezien iets mis mee (ziek) leek te zijn, nooit parkieten gehad die de hele dag schreeuwden. Als dit normaal parkietengedrag was, zou dit forum ook niet zo vol met parkietenliefhebbers zitten. Grasparkieten hebben één tot een paar keer per dag een krijs- of sakkermoment, maar normaal gezien niet aanhoudend. Mijn volièreparkieten hielden elke dag een siësta, besteedden meerdere uren aan met mekaar spelen en mekaars veren poetsen, aten en voerden elkaar in stilte. Deze taferelen kunnen aanschouwen in je tuin, dat is inderdaad een mooie hobby. Lijkt me dan ook vreemd dat de parkieten van jouw buurman dit allemaal met luidkeels geschreeuw zouden doen.

Vele groetjes,

Sara

Ik sluit me er bij aan, en aangezien ik dit al eerder heb geschreven: die "beesten" schreeuwen echt niet de godganse dag. Blijf er op letten, dan gaat elk geluid je irriteren.
Sorry, maar in mijn ogen, ben je er op uit om de buurman 't leven te verzuren.

Er is ruimte genoeg tussen jouw en de voliere, hij heeft platen geplaatst aan JOUW kant (en ja, logisch dat de deur open blijft maar dat is niet aan jouw kant).
Als iemand echt ergens overlast van heeft, dan zeggen ze 't persoonlijk, of je hebt iemand van de gemeente aan de deur staan. Dus...

Citaat van: Stef70 op augustus 01, 2014, 09:48:56
Bij deze: https://www.dropbox.com/s/fz3pr1pivc16ozp/voliere2.JPG
Geluid is inderdaad wat verminderd, maar ik ken een beetje van geluidsisolatie en heb sterk de indruk dat de plastieken platen niet dik genoeg zijn (slechts 3mm begreep ik), terwijl demping natuurlijk recht evenredig is met de dikte van het gebruikte materiaal. Onder het schuine dak zit ook nog een stuk voliere dat niet met plastiek is afgedekt, maar wel met een houten plaat, wat uiteraard niet optimaal is. Waar die schop staat, is het niet afgedekt, dat is nl de deur.
Hij heeft me twee maanden beloofd er iets aan te doen, dus was niet echt gehaast, pas na meermalen aandringen is het er toch van gekomen, dus heb niet echt tijd gehad om de details met hem te bespreken.


Wat wil je, dat hij er 'n bunker van bouwt?
En je had niet in die 2 maanden met hem kunnen bespreken wat er was? Echt niet?

(Valt me net op dat deze voliere ' schuur er wel heel anders uit ziet dan de vorige foto)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Stef70

Citaat van: Kleintjes op augustus 01, 2014, 14:21:45
Ik sluit me er bij aan, en aangezien ik dit al eerder heb geschreven: die "beesten" schreeuwen echt niet de godganse dag. Blijf er op letten, dan gaat elk geluid je irriteren.
Sorry, maar in mijn ogen, ben je er op uit om de buurman 't leven te verzuren.

Er is ruimte genoeg tussen jouw en de voliere, hij heeft platen geplaatst aan JOUW kant (en ja, logisch dat de deur open blijft maar dat is niet aan jouw kant).
Als iemand echt ergens overlast van heeft, dan zeggen ze 't persoonlijk, of je hebt iemand van de gemeente aan de deur staan. Dus...

Wat wil je, dat hij er 'n bunker van bouwt?
En je had niet in die 2 maanden met hem kunnen bespreken wat er was? Echt niet?

(Valt me net op dat deze voliere ' schuur er wel heel anders uit ziet dan de vorige foto)

Euhmm...denk dat je de situatie niet begrijpt of wil begrijpen, eerlijk gezegd. Ik denk dat NIEMAND last van ons zal hebben als buren, begin me niet te verslijten voor een marginaal iemand want dan houdt het op voor mij.
Ik maak niemand het leven moeilijk, wel integendeel. Wij willen simpelweg rustig in de tuin kunnen zitten om wat te lezen of te eten. Veel gevraagd he?

Trouwens, als je aan 10 mensen vraagt: heb je er een probleem mee dat je buren parkieten zullen houden buiten, wees gerust dat 9/10 er een probleem mee zouden hebben, als ze dit niet openlijk zouden moeten toegeven, want dikwijls is er schroom of durven ze hun mond niet open te trekken. heb eens rondgevraagd bij vrienden en kennissen, normale mensen, en werkelijk niemand vindt dit aangenaam.

Ga je nog nog zeggen dat ik twee verschillende foto's gebruik om voor en na te posten?? De ene foto was uitgezoomd, de laatste is een close-up.

Kleintjes

Je hebt aangegeven met je buurman gepraat te hebben, dan heb je in 2 maanden tijd niets kunnen bespreken.. Sorry, maar je spreekt jezelf tegen.

Ik geef alleen aan wat ik zie, als er 'n probleem is met hoe ik 't zie, dan is dat maar zo.
Je buurman doet z'n best, maar volgens jouw nog niet genoeg. Hij kan er geen bunker van maken die geluidsdicht is, leer eens 'n beetje schappelijkheid te tonen dn eens rustig met je buurman te praten en laat hem dan eens 't voorbeeld van Sanne zien. Maanden is er niks gedaan volgens jou, en is er geen mogelijkheid geweest met hem te praten? Kan ik niet voorstellen dat je hem maanden niet ziet, even aanbellen en vragen of hij tijd heeft is toch geen ramp? Jij bent degene die de tip hier had gekregen, dus an jou om die te tonen aan de buurmsn - hij ziet immers niet wat jij hier doet of ontvangt  ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Stef70

#32
Citaat van: Kleintjes op augustus 01, 2014, 16:24:16
Je hebt aangegeven met je buurman gepraat te hebben, dan heb je in 2 maanden tijd niets kunnen bespreken.. Sorry, maar je spreekt jezelf tegen.

Ik geef alleen aan wat ik zie, als er 'n probleem is met hoe ik 't zie, dan is dat maar zo.
Je buurman doet z'n best, maar volgens jouw nog niet genoeg. Hij kan er geen bunker van maken die geluidsdicht is, leer eens 'n beetje schappelijkheid te tonen dn eens rustig met je buurman te praten en laat hem dan eens 't voorbeeld van Sanne zien. Maanden is er niks gedaan volgens jou, en is er geen mogelijkheid geweest met hem te praten? Kan ik niet voorstellen dat je hem maanden niet ziet, even aanbellen en vragen of hij tijd heeft is toch geen ramp? Jij bent degene die de tip hier had gekregen, dus an jou om die te tonen aan de buurmsn - hij ziet immers niet wat jij hier doet of ontvangt  ;)

Nee, je begrijpt het niet echt: ik heb hem 6x gevraagd er iets aan te doen voor er iets gebeurde. Anyway, mijm buurman is een goede vent, het is zijn vrouw die allerhande soorten dieren naar huis meesleept zonder er bij na te denken. Hij zit wat gewrongen, want was van plan die voliere af te breken, gezien hij er vroeger kanaries in hield. Wat een verademing dat zou zijn, kanaries ipv parkieten!

"Schelden doet zeer."