Parkietje Aanschaffen Help!

Gestart door jason, november 20, 2005, 20:32:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jason

heeey allemaal ik ben jason 11 jaar en heb intersesse voor een parkietje.

ik wil heel graag met mijn verjaardag (als ik twaalf word)volgende maand 13 december een grasparkietje kopen.maar ik wil graag eoen blauwe of een witte maar en ik weet niet wat ik het beste kan doen tam make of tam krijge :S :glare:
en weet iemand nog een goede fokker ikwoon in amsterdam.MIschien wel veel vrage maar nog 1 ding :blush: ik ben 5 uurtjes per dag weg(naar school)is dat niet te lang voor mijn parkietje?alvast bedank                            




                               p.s. ik heb al parkietenfreak enzo gelezen en ik weet er veel van dus geen links geve plzzzzz :blush: heeeel erg bedankt groetjes jason

Safrena

#1
Hey Jason

Welkom op het forum

Citeer... ik weet niet wat ik het beste kan doen tam make of tam krijge :S :glare:
...                       
p.s. ik heb al parkietenfreak enzo gelezen en ik weet er veel van dus geen links geve plzzzzz :blush: heeeel erg bedankt groetjes jason
[snapback]17072[/snapback]
Als je de site van Parkietenfreak en ook hier op het forum al alles goed gelezen hebt kunnen er niet meer tips gegeven worden hoe je je parkietje het beste kunt tam maken dan heb  je alle tips al  bij parkietenfreak en op het forum gelezen.

vele groetjes

jason

neeh volgens mij heb je me verkeert begrepen,wat ik het best kan doen tam kopen of tam maken ik weet wel hoe maar ik ben erover aan het nadenken dus ik dacht mischien hebben jullie nog voor en nadelen op te noemen enzo dus..... :blush:  :blush:  en kennen jullie nog een fokker in amsterdam :blush: bedankt alvast en groetjes jason!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Safrena

Hey Jason

Ow oke  :blush:

Ik vind persoonlijk om het beste je parkietje zelf tam te maken en het parkietje te leren wat jij wil dat hij/zij leert en niet wat een ander hem/haar heeft geleerd.

Je kan natuurlijk wel een parkietje kopen dat al aan de hand gewend is maar dit je zelf verder nog moet tam maken en vanalles leren ;)

vele groetjes

Chantalleke

Hallo Jason,

Wanneer je een ouder parkietje neemt (wat jij denk ik bedoeld met tam krijgen, of niet?) dan weet je natuurlijk niet precies wat het parkietje allemaal al heeft geleerd. Een ouder parkietje nog dingen leren duurt wat langer dan bij een jong parkietje. Zelf gaat mijn voorkeur uit naar jonge parkietjes. Het tam maken duurt dan vaak nog wel even hoor trouwens! ;)  Maar met heel erg veel geduld komt het goed.  :)

Over je vraag of je parkietje zo lang alleen kan zijn.... Ja dat zou wel kunnen, als je maar genoeg speelgoedjes in zijn kooi hangt/legt, zodat hij of zij zich niet zal gaan vervelen. Parkietjes houden wel heel erg van gezelligheid. Je zou dus de radio aan kunnen laten als je niet thuis bent, zodat je vogeltje zich al ietsje minder alleen voelt.
Je kunt natuurlijk ook altijd overwegen om niet één maar twee vogeltjes te nemen. Het tam maken zal je dan misschien nog wel iets meer tijd kosten, maar zo hebben jouw vriendjes altijd elkaar nog en zullen ze nooit alleen zijn  ;)

Wat je ook besluit, heel veel plezier met je parkietje(s)
Groetjes,
Chantal

jason

heeey heel erg bedankt voor de tips :blush:



ik ga nu binnenkort een parkietje kopen(1 jong parkiete net uit het nest).maar dan heb ik nog 1 vraag kennen jullie nog een goede fokker in de buurt van amsterdam die half december dit jaar nog jonge parkietje heeft:Smag ook andere stad zijn hoor ;)  alvast bedankt!!!!!!!!!!!!



                          heel veel groetjes jason

Danielle

Je kunt het beste op marktplaats.nl kijken. Daar worden veel grasparkieten aangeboden van kwekers. Om te kijken of het goede kweker is moet je er gewoon even langs gaan om te kijken in welke staat de parkieten zijn en of ze daar goed verzorgd worden. Vaak staan er ook al wat foto's op de site. Veel succes verder.