eigen webwinkel/website

Gestart door grasParkiet2, juni 24, 2014, 18:01:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

grasParkiet2

Hoi parkieten vrienden. 

Ik ben sinds kort helemaal gek met eigen speelgoed maken omdat mijn vogels zich snel vervelenIk wou vragen wie van jullie ook zelf speelgoed maakt en waar jullie dit inkopen?

Ik wou namelijk kijken of er behoefte is aan een nederlandse aanbieder van vogel veilige kralen, papieren dingen, bamboe dingen, touwtjes, leertjes, slotjes, stofjes, bellen, ballen, houtjes, etc. Voor paar cent per stuk. Geen invoerrechten, lage bezorgkosten of ophalen.

Veder zou ik graag wilen weten welke prijs jullie in gedachten hebben voor 1 kraal, bel, etc. Zodat ik kan kijken of dit mogelijk is.

Ik ben namelijk beig met mijn eigen bedrjf opstarten die helemaal gericht is op vogel welzijn en verzorging.

Zodat mensen leren hoe ze hun huisdier goed kunnen verzorgen. En wat voor leuke dingen je kan doen met en voor ze.

De site gaat deze zomer online. Want er word nog hard aan gesleuteld. Alvast een voorproefje www.kromsnavel-vrienden.nl

Loeky

Leuk idee! De site is helaas niet bereikbaar :-\  ( wordt aan gewerkt )
Ik kan je dus ook geen advies geven over de prijzen.

Succes met je webwinkel!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

grasParkiet2

#2
De site komt pas in de zomer op gang en dat is dan nog voor verzorging en oppas.
Mijn kralen etc verkoop ik nu nog via marktplaats. Via de naam kromsnavel-vrienden.

Daar staan nu 2 items van de week komen er meer op te staan.

grasParkiet2

Een paar voorbeelden van voorwerpen en prijzen: (alles per stuk)
1.pijpen 0,30
2.harde staafjes 0,04
3.gevlochte bamboe vingetraps 0,20
4.gekleurde egel ballen met lus 0,30
5.houte alphabet blokken 0,30
6.plastic spinners 0,40

Ik zou graag willen weten wat jullie van deze prijzen vinden?

Parkieten-Freak

Heel leuk dat je een webwinkel wilt beginnen maar daar komt wel heel wat bij kijken. "Bezint eer ge begint".
Hoe zit het eigenlijk met de gebruikte materialen? Zijn deze "vogel-veilig"? Ik denk dan met name aan toxische stoffen uit verf en materialen, afbrokkelen van gebruikte plastics (verslikken, stikken) etc.
en dan heb ik het nog niet eens over de bedrijfsvoering.......


grasParkiet2

Naja... eigen webwinkel zit er nog niet helemaal in... het word nu via marktplaats eerst.
Tuurlijk kijk ik naar of het niet giftig is etc voor vogels. Ik heb me al goed in gelezen in eigen speekgoed maken. Van natuurlijke producten, geen lak, verf van fruit kleurstof, etc.
En het gaat om hard plastic wat voor grotere papegaaien misschien wel makelijk kapot gemaakt kan worden maar kleine grasjes niet. En alles wat kapot mag gaan is natuurlijk en niet giftig.
Ik maak er ook eigen speeltjes van en ik heb een zonparkiet die zo door een houte wasknijper is, die heeft een sterkere snavel en die krijgt de kralen niet snel kapot. En zo wel dan gaan ze weg, maja dat is dan aan de baas zelf dat heb je met speeltjes uit de dierenwinkel ook.

Maar wat vind je zoal van de prijs schatting? @ Parkiet-Freak?

Kleintjes

Stomme vraag misschien: Waarom biedt je als service kortwieken aan, ipv voorlichting waarom wieken beter niet aan te raden is?

Speeltjes haal ik bij de dieren winkel, eierboer (doosjes = super sloop materiaal) of buiten.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

grasParkiet2

Hoi, ik snap waar je heen wilt. De site is nog niet af. Dus dit ga ik er zeker nog inzetten. Het is vooral voor mensen die een grotere vogel heeft die binnen zit en anders tegen het raam vliegt of gevaar voor zich zelf als die vliegt in de woonkamer. Ik ben meer een voorstander voor vliegen en voor free flight. Maar wel voor 1 keer in het begin (als die al kan vliegen) om dit te doen. Zodat die niet overal gaat zitten waar niet mag. Maar je hem kan leren waar die los mag spelen. Zodat die daarna niet veel weg vliegt en netjes blijft zitte. En dan recal vliegen oefenen. Dit is mijn mening. En ik hoop dat je hem begrijpt. Ik sta altijd open voor meningen terug.  :)

Parkieten-Freak

Wat betreft de prijzen: ik vind speeltje in de winkel soms best wel flink aan de prijs.
Je zult dus minimaal concurrerende prijzen moeten hebben.
Maar je zit met portokosten en die lopen flink op.
Ik denk dat een speeltje idealiter tussen de 3 en 6 euro zou moeten kosten wil je het goed verkopen . Er komen ook nog portokosten bij, dus dan zit je snel op 10 euro.


Kleintjes

Citaat van: grasParkiet2 op juni 25, 2014, 20:18:18
Hoi, ik snap waar je heen wilt. De site is nog niet af. Dus dit ga ik er zeker nog inzetten. Het is vooral voor mensen die een grotere vogel heeft die binnen zit en anders tegen het raam vliegt of gevaar voor zich zelf als die vliegt in de woonkamer. Ik ben meer een voorstander voor vliegen en voor free flight. Maar wel voor 1 keer in het begin (als die al kan vliegen) om dit te doen. Zodat die niet overal gaat zitten waar niet mag. Maar je hem kan leren waar die los mag spelen. Zodat die daarna niet veel weg vliegt en netjes blijft zitte. En dan recal vliegen oefenen. Dit is mijn mening. En ik hoop dat je hem begrijpt. Ik sta altijd open voor meningen terug.  :)

Da's klare taal :) Dank voor je uitleg :D

Verzendkosten zijn inderdaad 'n punt, die lopen al snel hoog op. Wellicht kun je eens bij deiverse bedrijven (koeriers) informeren naar de mogelijkheden? Ik weet dat er veel verschil in kan zitten.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

flyhigh

Hey grasparkiet2, ik vroeg me af hoe het gaat met je webwinkel/website? Ik ben even op je site gaan kijken en zie dat de website nu wel online is, alleen de webshop is er toch niet van gekomen? Zie dat je dan naar marktplaats gelinkt wordt. Mocht je dit nog overwegen kan ik je deze site aanbevelen, kan je makkelijk een shop in elkaar flansen. Als ik binnenkort mijn parkietje gekocht heb zal ik zeker een kijkje nemen tussen je producten want zag wel een aantal mooie producten ertussen staan.

grasParkiet2

Hoi,

Heel erg bedankt. Ja de site is vernieuwd alweer ondertussen en ben bezig met een webshop. Dus die is onderweg. Ik moet alleen nog spullen hebben om erin te doen :P maar dat komt wel goed.

Citaat van: flyhigh op mei 22, 2015, 10:52:54
Hey grasparkiet2, ik vroeg me af hoe het gaat met je webwinkel/website? Ik ben even op je site gaan kijken en zie dat de website nu wel online is, alleen de webshop is er toch niet van gekomen? Zie dat je dan naar marktplaats gelinkt wordt. Mocht je dit nog overwegen kan ik je deze site aanbevelen, kan je makkelijk een shop in elkaar flansen. Als ik binnenkort mijn parkietje gekocht heb zal ik zeker een kijkje nemen tussen je producten want zag wel een aantal mooie producten ertussen staan.

flyhigh

Okey, succes dan in ieder geval!