Ik wil een vriendje/vriendinnetje voor mijn parkiet

Gestart door leetje10, juni 21, 2014, 23:37:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

leetje10

Hallo,
Ik heb nu ongeveer 2 maanden mijn parkiet. Een jongetje, hij heet Spirit. In de dierenwinkel (ik koop de volgende niet in een dierenwinkel)  is mij verteld dat hij 8 weken was. Wat ik na meer verdieping thuis niet geloofde. Zijn neusdop was al helemaal blauwgekleurd en de streepjes op zijn koppie ook al een stuk naar achteren.

Hij is nu 2 maanden bij mij en redelijk tam. Springt zo op mijn hand, maar vliegt ook graag terug naar zijn kooi en gaat er dan bovenop zitten.

Ik merk dat Spirit soms wat eenzaam is. Ik heb een nep speelgoed parkietje in zijn kooi en daar wilt hij nu niet vandaan komen. Hij zit het liefst de hele dag erbij. Heel lief. Ik wil nu dus eigenlijk voor hem een vriendje of vriendinnetje kopen. Het liefst heb ik een mannetje, die vind ik altijd wat tammer te krijgen, of ligt dit aan mij?

Ik heb geen plek voor nog een kooi, maar heb wel een behoorlijke kooi voor Spirit alleen. Ruimte in de kooi is dus geen probleem.

Graag wil ik wat tips..
Mannetje/vrouwtje
Hoe pak ik het aan?
Tips met tam maken
Kunnen ze uit hetzelfde etensbakje en drinkbakje eten en drinken?
Namen?:)

Bedankt alvast.

JudithO

Mannetje of vrouwtje maakt niet uit, kan allebei bij een man.

Uit hetzelfde etensbakje zou ik niet aanraden, die van mij maken daar altijd ruzie om. Maar ik heb wel 1 gritbakje en 1 drinkflesje, dat gaat prima. Dan kunnen ze ineens wel samen uit 1 bakje eten.

leetje10

En heb jij ze meteen bij elkaar in de kooi gezet?

JudithO

Ja, dat ging gewoon gelijk goed. Beetje mekkeren hier en daar, maar dat hoort erbij.