voiliere!

Gestart door ParkietLover_XOXO, mei 26, 2014, 20:25:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ParkietLover_XOXO

Hallo

wij gaan binnenkort verhuizen en nemen dan een voiliere!
ik ben al aan het bedenken wat voor vogels ik er in wil gaan doen

- 3 koppels grasparkieten
-1of 2 koppel bourkeparkieten of 2?
-1 koppel Stanley rossela's
-1of 2 koppel Valkparkieten 
en nog wat zebravinkjes!

Maar mijn vraag is weet iemand wat de afmetingen moeten zijn als deze vogels er in moeten?

ParkietLover_XOXO

#1
63 X gelezen................


Niemand die het weet of de moeite neemt? :-X

Hm....

azalaia

Als ik zo lees wat je erin wilt hebben, denk ik aan een breedte van minstens 2 meter 50 tot 3 meter,  een dieptje van 1 meter en een hoogte van 2 meter met een natuurlijke opstelling van wilgen takken  van diverse diktes, want denk ook aan de kleine vogeltjes en houtsnippers op de bodem. Ik lees je bericht nu net pas.
Plaats de volière aan 2 kanten tegen een achtermuur en zijmuur, de oostkant omdat die het koudste is. Het dak moet waterdicht zijn en ietsje schuin lopen zodat het regenwater af kan vloeien en er kan een deur in waarin je zo naar binnen kan lopen lopen. Dan zou ik nog aan de voorkant haken zetten aan de buitenkant waar je zeildoek aan vast kan maken voor het geval een winterse storm van alle kanten aan komt waaien dus ook de kooi in en je dekooi hiermee kan dichtmaken. Dit is een soort grondzeil met ringen die je aan haakjes  die aan de kooi zijn bevestigd kunt ophangen op diverse plaatsen. Het is leuk om al je creativiteit hier in te gooien en er iets moois van te maken. Neem geen kwartels want die pikken elkaar en ik praat uit eigen ervaring. Het vrouwtje is doodgepikt op haar kop door het mannetje, dus voor mij nooit meer zulke 'leuke' mini kippetjes... :D