marktplaats!

Gestart door grasParkiet2, juni 18, 2014, 10:13:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

grasParkiet2

Hoi allemaal ik weet dat in deze wereld veel mensen niet weten wag voor leuke dingen je kan doen met een vogel. En ook niet wat je er mee moet doen om er dus voor te zorgen dat die niet onnodig shreeuwt of bijt. En dat je weet dat het geen honden zijn maar nog wilde dieren die gewoon schreeuwen en poepen waarneer ze willen.

Ik keek net op marktplaat en daar staan zoveel handtamme vogels te koop alle soorten en maten gewoon bijna gratis af te halen omdat ze geen plek hebben. Dit omdat ze gewoon door blijven kweken in de hoop er geld mee te verdienen.

Daarnaast staan er ook heel veel vogels die net of nog geen jaar oud zijn en weg moeten omdat ze: schreeuwen, bijten, alergies zijn, te weinig aandacht kunnen geven. Kortom niet goed hebben ingelezen wat een vogel nou inhoud.

Ik wou jullie vragen wat jullie er van vinden.

(Je houd een vogel toch niet zo 1,2 maar zo 3,4)

grasParkiet2


JudithO

Tja, ik vrees dat je daar bij alle diersoorten wel mee te maken hebt.
Het zijn 'maar' dieren, daar ga je toch geen bakken met geld aan uitgeven? Blijken ze niet knuffelig genoeg te zijn, of toch te duur of kost te veel tijd, dan moeten ze maar weer weg.

Konijnen stop je in een klein hokje (waar hij amper languit in kan liggen, laat staan rond hupsen), een hond sluit je thuis op als jij naar je werk bent, een kat doe je naar buiten, en een paard stop je in een stal en haal je er alleen uit als JIJ een rondje wilt rijden.

Gelukkig heb je ook een heleboel mensen die wél weten wat een dier nodig heeft, en er ook moeite voor willen doen.

Rel

Helemaal mee eens! Heb zelf een flink ruime kooi voor mijn 2 grasjes en een kwart van mijn tuin is konijnenren. Zitten er 3 in. Hier dus voldoende leefruimte! Wij werken ook allebei een hele week. Zou dolgraag een hond willen maar om die reden doen we dat dus niet. Je hoort zo'n beestje aandacht te geven. Daarom hebben we alle dieren ook met meerdere. Is een stukje gezelliger voor ze

Samm

Mensen zijn de beesten als het erop aankomt echt schande dit indd!