verkeerd gekortwiekt

Gestart door the don kp, juli 08, 2014, 17:57:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

the don kp

Hallo,

Ik heb een grasparkiet gekocht die al gekortwiekt is. Nu heb ik de veren bekeken en zie ik dat de vorige eigenaar de parkiet
volgens mij niet goed heeft gekortwiekt. Ik ben nu bang dat mijn parkiet nooit meer zal kunnen vliegen en dat de veren niet meer aangroeien kan iemand meer duidelijkheid geven aub ik heb er ook paar fotos bij:

Sara

Jammer dat je grasparkiet gekortwiekt is. Je parkietje kan zijn vliegvermogen nog terugkrijgen als hij al zijn vleugelpennen gewisseld heeft. Dit kan tijdens de eerste rui gebeuren, maar het kan ook zijn dat hij nog enkele keren moet ruien voor alle vleugelpennen vervangen zullen zijn en hij terug kan vliegen. Als het parkietje de jeugdrui nog moet hebben (die is als ik mij goed herinner rond de 4 maanden), worden alle veren normaal verwisseld.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

the don kp

Beste Sara,

Bedankt voor je reactie
Ik vind het ook heel jammer dat ze gekortwiekt is en vind het ook zielig als ze probeerd te vliegen en het niet lukt. Nu heb ik bijna tot geen verstand van parkieten want dit is mijn eerste. En ik zou dus ook nie weten of ze al de jeugdrui heeft gehad of niet. Ik heb een paar fotos zou je aub willen kijken of ze de rui al heeft meegemaakt.

Groetjes

SamV

Zo te zien heeft dit parkietje nog geen jeugdrui gehad, de donkere strepen lopen nog door tot aan de neusdop. Hopelijk komen ze na de rui terug en kan je parkietje weer vliegen.

karin v h

Ik word hier altijd zo triest van een parkietje heeft vleugels gekregen om te vliegen. Wij hakken bij die persoon tich ook niet zijn benen eraf! Sorry moest het even kwijt.

Ik heb het idee dat jouw parkietje nog de jeugdrui moet hebben. Het zal denk ik wel goed komen.
Ik hoop dat als je een vriendje voor parkietje gaat kopen ;) dat je dan een ander adres gaat zoeken. :)