Dringend raad gezocht

Gestart door FeloeBijou, juni 15, 2014, 19:52:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

FeloeBijou

Hey,

ik heb een vraag, mijn grasparkieten zullen gaan broeden. Dit is slechts de eerste keer dat dit gebeurd. Ik hier al heel wat gelezen maar een bepaald iets blijft aan me vringen. Het probleem is, me broedhok hangt letterlijk in de kooi. Ik heb gehoord dat er heel wat vuiligheid bij komt kijken en dat je het regelmatig zal moeten 'verschonen' wegens vuiligheid. Is dit ook in mijn geval zo? Uiteraard wil ik mijn broedhok verschonen! maar het kost heel wat werk om dat nestkastje eruit te halen en er weer in te steken (met draden en al). Heb gehoord dat als je je pop zenuwachtig maakt ze niet meer naar de jongen kijkt het ze zelfs dood. En in mijn geval is mijn popje een echte stresskip. Ze is niet tam (wel mijn mannetje) en elke keer als ik de kooi open doe krijgt ze bij wijze van spreke een hartaanval. En i heb geen idee wat er dan zal gebeuren als ze aan het broeden is en ik daar alles op stelten zet.
mijn broedhokje is verticaal het hoogst dus de oppervlakte waar ze op broed is niet al te groot (zeker genoeg, maar wil maar zeggen dat het geen horizontale broedhok is). Dus ik denk dat al die vloeibare stront zich daar zal gaan opstapelen... Zal ik dit risico nemen en om de week dat kotje kuisen en de kans op infecties en kromme poten kleiner te maken maar dan de kans loopt dat ze de jongen zal doden?
Help me! Ik heb geen idee wat ik moet doen
(En ow ja, ik weet 100% zeker dat ze jonkies gaat krijgen.)
k
groetjs

Samm

Waarom ben je er aan begonnen dan? Schoonmaken hoort er zeker bij dus tja dan kost het maar meer moeite.. Misschien een andere kooi aanschaffen met een makkelijke broedblok?