man weggevlogen help! SPOED

Gestart door kaspermax, juni 15, 2014, 14:35:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kaspermax

Beste allemaal.  Er is net iets heel ergs gebeurd. De man van mijn koppeltje is tijdens het schoonmaken naar buiten gevlogen. Ik kan hem nergens vinden en hij is ook niet heel tam. Ik heb een vrouwtje met drie jonkies en twee eieren. Wat moet ik doen om hen erdoorheen te slepen? Ik wil niet dat ook zij nog doodgaan door zon stomme idiote fout. Ik voel me vreselijk en ik wil max heel graag terughebben. Hoe groot is de kans dat max nog terugkomt en wat moet ik doen om de jonkies en de moeder in leven te houden?

Help me alsjeblieft


FeloeBijou

Het enigste wat je kan doen om je man terug te krijgen, is in mijn ogen, de kooi zo vaak mogelijk buiten te zetten waar het normaal staat. En als hij er eenmaal op zit, vang je hem met een deken :D

kaspermax

Kan ik de kooi buiten zetten met die kale kleintjes in het broed blok??  Ik heb de man niet meer gezien sinds je wegvloog. Ik vrees het ergste. Ik heb voer in het broedblok gezet en het vrouwtje voert de kleintjes nog wel. Het is echt een heel verdrietig verlies, maar we moeten er het beste van maken :'(

Iris7

Heb je het al gemeld bij Amivedi en de dierenarts? Dit is misschien ook nuttig http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,30764.0.html
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

kaspermax

Ik heb amivedi, dierenopvang groningen en de dierenambulance ingelicht.  Een vrouw had hem mogelijk gezien in westerbroek, 8 km verderop dan ik woon. Ik zie hetsomber in voor het mannetje. Het vrouwtje maakt het op zich goed. Ze voert haar kleintjes en er staat eten in het broedblok.

kaspermax

Hallo allemaal,

Ik wilde even vertellen dat het mannetje niet is teruggekomen.  Het goede nieuws is dat mama al het werk zelf heeft gedaan en 5 gezonde jonkies heeft grootgebracht. Papa is te zien in verschillende aspecten, zoals hum karakter en in de kleuren. Hier een foto van de jonkies (de drie oudstem). De jongsten hebben allemaal de kobaltblauwe kleur.

karin v h

Het popje heeft haar best gedaan en prachtige jonkies groot gebracht. Wat een plaatjes. ;)

Parkieten-Freak

Wat een mooie jongen, prachtig! Erg fjn dat het verder allemaal goed gegaan
Is!


Loeky

Wat erg dat het mannetje niet is terug gekomen, maar wat een mooie grasparkieten zeg!
Geniet er van! :)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

kaspermax

Over een weekje zijn ze oud genoeg om weg te gaan. als je iemand kent in de omgeving groningen, attendeer ze dan alsjeblieft op deze mooie grasparkietjes. Ze staan op het prikbord forum en op marktplaats.