Ruw geluid

Gestart door Jopper, juni 06, 2014, 13:47:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jopper

Hallo iedereen,

Ik heb sinds maandag een Bourkes Parkietje van 8 weken oud, hij is naar mijn mening al redelijk gewend aangezien hij regelmatig uit zijn voederbakjes eet en drinkt en rustig en relaxed in zijn kooi zit gedurende de dag wanneer ik naast hem zit.

Ik heb echter een vraag over een bepaald geluid dat hij maakt, op bepaalde momenten kan hij een heel ruw geluid maken. Meestal zit hij vrolijk te fluiten, maar wanneer hij bijvoorbeeld op de bodem van zijn kooi zit en ik geluiden naar hem maak of tegen hem praat gaat hij dit geluid maken. Waneer ik een trosgierst bij de tralies aanbiedt komt hij er meestal van snoepen, maar soms maakt hij ook weer dit geluid. Ik heb een filmpje gemaakt waarbij ik een aantal klikgeluidjes richting hem maak waarop hij reageert met het geluid waar ik het over heb. http://youtu.be/Y3ao_qXwrQU (indien volume te zacht is, probeer pc-geluid wat harder te zetten).

Is dit simpelweg een geluid om te laten weten dat hij iets niet wil? Of zit er iets anders achter? Dit is mijn eerste parkiet dus ik heb geen ervaring met deze mooie beestjes.

Alvast bedankt!