Kunnen Marley En Guchy het wel met elkaar vinden

Gestart door Marley^^Cuchy, juni 05, 2014, 18:23:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marley^^Cuchy

Hallo Mede Parkieten vrienden,


Zal me eerst even Voorstellen.

ik ben Tom ik ben 23 jaar en heb sinds een 7 maand een mannetje's parkiet van 8 maand Genaamd Marley. nu kreeg ik een 2 de erbij van 3 jaar ook een mannetje. maar toen wij Guchy van 3 er later bij kregen leek ons ander ventje marley depri. hij zat 2 week in de rui. en als marley ergens heen vliegt vliegt guchy er standaard achteraan en andersom ook. heb ze in het begin wel eens bij elkaar in gehad. dat leek prima te gaan maar alleen marley leek dominant. nu 1 maand later zit Marley heel goed in zijn veren. maar bijt hij de onderkant van zijn veren kapot of hij echt bijt weet ik niet maar aan zijn veertjes te zien wel. en ook vaak zitten ze op 1 kooi samen en lijkt die oudere Guchy met zijn snavel naar marley te pikken. nu moet ik er wel bij zeggen dat marley Heel druk is. en guchy wat rustiger nu is mijn vraag is dat normaal?


Ik wil ze het liefst allebei houden. het zijn Onze Ventjes!


Ik hoop van jullie te horen alvast bedankt

Samm

Achter elkaar aanvliegen is normaal, het zijn groepsdieren en daarom zijn ze het liefst 24 uur per dag bij elkaar.. Mja dat betekend ook dat ze elkaar soms irriteren!
Ze hebben met sommige dingen het verstand van een 4 jarig kind, dus ruzie en kibbelen om een speeltje of eetbak/drinkbak hoort erbij.

Marley^^Cuchy

Citaat van: Samm op juni 05, 2014, 18:39:30
Achter elkaar aanvliegen is normaal, het zijn groepsdieren en daarom zijn ze het liefst 24 uur per dag bij elkaar.. Mja dat betekend ook dat ze elkaar soms irriteren!
Ze hebben met sommige dingen het verstand van een 4 jarig kind, dus ruzie en kibbelen om een speeltje of eetbak/drinkbak hoort erbij.


ja dat snap ik ook. ben der vergeten bij te melden dat ze alleen naar elkaar pikken als ze er beide uit zijn. ze hebben beide een apparte kooi.

Samm

Wil je even een foto plaatsen, dat beide neusdoppen goed zichtbaar zijn?
Waarom aparte kooien? Want het kan zijn dat dan steeds de rangorde opnieuw bepaald moet worden.