Grasparkiet is te dik

Gestart door Britt, juni 04, 2014, 19:36:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Britt

Heej allemaal,

Ik zit met een probleempje. Ik heb 2 grasparkieten die in 1 kooi zitten, de ene weegt 56-57 gram (is een gewone en geen engelse) en de andere weegt slechts 35 gram. Hij is wel een heel vrolijk vogeltje en is wel actief. Ik probeer al een tijdje de dikkere te laten afvallen door 's avonds rond half 8 het zaad weg te nemen nadat ik gezien heb dat de andere nog eens gaan eten is. Dit lijkt soms wel te lukken (zijn gewicht is een tijdje minder geweest, (47-48). Maar de laatste tijd gaat zijn gewicht echt weer de hoogte in en ik weet echt niet hoe het komt... Ze hebben beide redelijk wat beweging (mogen losvliegen,...) en ik geef echt iedere dag vogelmuur of appeltje, of ander fruit of groente (zodat hij hopelijk meer daarvan eet en minder zaad). Weet iemand hoe ik de ene kan laten afvallen zonder dat de andere daardoor mee afvalt? Ik zou het echt zo erg vinden dat hij maar een kort leven zou hebben omdat hij te dik is :-(.

Samm

Een parkiet eet normaal gesproken wat hij nodig heeft en niet teveel.
Dit kan ook iets medisch zijn dus mijn tip is een vogelarts mailen voor tips.

Parkieten-Freak

Het lijkt mij verstandig om een afspraak te maken bij een vogelarts. Hij of zij kan kijken of er een oorzaak aan ten grondslag ligt. Mocht dat niet zo zijn, dan kan de dierenarts je een goed voedingsadvies geven.